سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا یک خوردن که مانع شود لذّت از خوردنیها را بردن . [نهج البلاغه]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» آغاز مذاکرات اسرائیل با حزب‌الله درباره اسرا

سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان گفته است که گفت‌وگو با اسرائیل در مورد تبادل اسرا، آغاز شده است.

به گزارش «بی.بی.سی»، نصرالله در گفت‌وگو‌یی تلویزیونی گفت که نماینده سازمان ملل با مأموران هر دو طرف ملاقات کرده است، اما توضیح بیشتری درباره جزئیات نداد.

در 12 جولای گذشته، حزب الله لبنان دو سرباز اسرائیلی را در منطقه مرزی به اسارت گرفتند و به دنبال آن جنگ 34 روزه جنوب لبنان آغاز شد که طی آن بیش از 1200 نفر جان خود را از دست دادند. بیش از 1100 نفر افراد غیرنظامی در لبنان جان خود را از دست دادند.

در جانب اسرائیل 116 نظامی و 43 نفر غیرنظامی کشته شدند. در ماه اوت با میانجیگری سازمان ملل متحد آتش بس برقرار شد.

نصرالله در گفت‌وگو‌ی با شبکه تلویزیونی حزب‌الله گفته است: مذاکرات جدی شروع شده است و به خوبی پیش می‌رود.
او گفته است که گفت‌وگو با اسرائیل به مرحله تبادل آرا و پیشنهادها و شرایط رسیده است. او درباره موقع انجام تبادل اسرا اظهار نظری نکرده است.

حزب الله لبنان پیشنهاد کرده است که دو سرباز اسیر اسرائیلی با افراد عرب زندانی در اسرائیل مبادله شوند، اما اسرائیل تا کنون موافقت نکرده است.
قطعنامه صلح سازمان ملل، آزادی بی قید و شرط سربازان را خواستار شده بود.


نصرالله: طرح‌های آمریکا در منطقه در حال فروپاشی است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان طرح‌های آمریکا در منطقه را در حال فروپاشی خواند و گفت: چهره واقعی آمریکا نزد ملت‌های منطقه روز به روز مشخص‌تر شده و تنفر آنها نیز نسبت به آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با تلویزیون «المنار» ـ رسانه دیداری حزب‌الله ـ افزود: تنفر مردم منطقه از آمریکا به اشکال مختلف بروز می‌کند و برای اثبات آن دلایل زیادی نمی‌خواهد.

نصرالله‌ اوضاع لبنان، فلسطین و عراق را نمونه‌هایی از شکست طرح‌های آمریکا در منطقه عنوان کرد و گفت شکست اسرائیل در جنگ علیه لبنان موجب بیداری ملتهای ملسمان شد و آنان آمریکا را مسوول جنایات اسرائیل‌ دانستند.
به گفته وی نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که تنفر و دشمنی مردم جهان نسبت به آمریکا بالا رفته و این ناشی از تعصب نیست بلکه از آگاهی است زیرا مردم جهان دیدند چگونه آمریکا از جنایات اسرائیل حمایت می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به ناکامی‌های آمریکا در منطقه تاکید کرد : آمریکایی‌ها بزودی از منطقه خاورمیانه خواهند رفت و آینده‌ای در این منطقه و جهان اسلام نخواهند داشت و کسانیکه امید به آنها بسته‌اند باید به عاقبت مزدوران اسرائیلی موسوم به ارتش جنوب در لبنان و همچنین سرنوشت گذشته آمریکا در ویتنام بنگرند.

سیدحسن نصرالله خطاب به‌گروه سیاسی حاکم بر لبنان اظهار داشت : این گروه باید ببیند آمریکا در طول یک سال و نیم گذشته به آنها چه کمکی کرده است.

به گفته وی آمریکایی‌ها در این مدت بر امور امنیتی لبنان سیطره یافته و ازدولت فواد سنیوره فقط حمایت سیاسی کرده‌اند در حالیکه بحران مالی و فساد اقتصادی در کشور بیشتر شده است.

دبیرکل حزب‌الله افزود: مشکل آمریکا در لبنان مقاومت است و آنان مقاومت را خطری برای طرح‌های خود می‌دانند و از آنجا که می‌دانند از راه سیاسی نمی‌توانند با حزب‌الله مبارزه کنند و بر لبنان حاکم شوند از دریچه خلع سلاح حزب‌الله و فلسطینیان وارد شدند.

وی با اشاره به مواضع سیاسی نیروهای موسوم به «‪ ۱۴‬مارس» در لبنان در قبال جنگ گفت: نیروهای ‪ ۱۴‬مارس پیش از جنگ اسرائیل خواهان اعزام نیروهای چند ملیتی به لبنان بودند تا آنان نه تحت نظارت سازمان ملل بلکه تحت سیطره آمریکا در سراسر لبنان مستقر شوند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: جنگ اخیر اسرائیل گروه سیاسی حاکم در لبنان را وارد مرحله جدیدی کرد و آنها با ما تماس گرفته و گفتند این جنگ طولانی خواهد بود و می‌خواهند شما و کشور را نابود کنند.
سیدحسن نصرالله گفت: این گروه با هدف ایجاد ترس در ما سه شرط را برای پایان جنگ مطرح کردند : قبول حضور نیروهای چند ملیتی در لبنان، تسلیم سلاح مقاومت در تمام کشور و تحویل دو اسیر اسرائیلی.

نصرالله ادامه‌داد: این شرایط در واقع به‌معنای تسلیم شدن به‌دشمن اشغالگر بود و با نپذیرفتن این شرایط ، آنان به جای اولمرت ما را متهم به ادامه جنگ کردند و پس از شکست اسرائیل در جنگ نیز موضوع حضور نیروهای یونیفیل را مطرح کردند تا آنان را به نیروهای چند ملیتی تبدیل کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطر نشان کرد هدف گروه ‪ ۱۴‬مارس همچنان همین است یعنی تغییر وضعیت نیروهای یونیفیل به بهانه کمک به لبنان به نیروهای چند ملیتی و این طرح لبنان را به افغانستان دیگری تبدیل می‌کند.
نصرالله افزود: این گره سیاسی می‌خواهد با حذف دیگر گروه‌ها، لبنان را به جهنم بکشاند و از نیروهای یونیفیل برای خلع سلاح حزب‌الله استفاه کند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( چهارشنبه 85/8/10 :: ساعت 11:8 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 13
>> بازدید دیروز: 27
>> مجموع بازدیدها: 327724
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب