سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عزّتی والاتر از دانش نیست . [امام علی علیه السلام]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» گام های نهایی برای سقوط دولت آمریکایی لبنان

دقایقی پیش اتحاد مخالفان دولت فواد سینیوره، با انتشار بیانیه‌ای ساعت ۳ بعدازظهر فردا جمعه را به عنوان نقطه آغاز اعتصابات خود اعلام کردند. سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان که محبوبترین چهره لبنان و ائتلاف مخالفان دولت آن به شمار می‌رود، نیز دقایقی پیش با حضور در شبکه‌ تلویزیونی المنار مواضع این گروه را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، گروه‌های مخالف دولت سنیوره از طرفداران خود درخواست کردند تا از ساعت سه بعدازظهر جمعه 10 آذر به خیابانها بیایند تا با برگزاری تظاهرات گسترده، زمینه سرنگونی دولت کنونی لبنان را فراهم کنند. قرار است این اعتصاب از وسط بیروت کلید بخورد و پایانی برای آن اعلام نشده است.

همچنین در پی غیرقانونی خوانده شدن دولت فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان از سوی رییس جمهوری ، رییس مجلس و اکثر شخصیتهای سیاسی این کشور ، امیل لحود رییس جمهوری لبنان از کارکنان دولت خواست از پیروی دستورات سنیوره خودداری کنند.

 لحود گفت: تظاهرات حزب‌الله و مخالفان دولت مسالمت آمیز خواهد بود و در عین حال ، کارکنان لبنانی می‌توانند از دستورات دولت «غیرقانونی» سرپیچی کنند همانطور که در دوره «گاندی» هنگام اشغال کشورش توسط انگلیس این موضوع رخ داد. 

از سوی دیگر، فرمانده ارتش لبنان نیز از نیروهای ارتش خواست تا با حفظ آمادگی کامل خود، در مداخله برای جلوگیری از بروز درگیری بین هواداران طرف های مختلف سیاسی لبنان تردید نکنند.

پیام سید حسن نصرالله
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله، لبنان دقایقی پیش در یک پیام تلویزیونی، مردم لبنان را با همه گرایش‌های سیاسی و دینی، به حضور یکپارچه و فراگیر به اجتماع فردا بعد‌از‌ظهر در مرکز بیروت فرا خواند.
وی در ابتدای سخن تاکید نمود: دولت لبنان از آغاز تاکنون، وعده‌های بسیاری داده است که با گذشت زمان نه تنها آنها را اجرا نکرده که با گذشت زمان هر یک از آنها به یک معضل تبدیل شده است.

وی که دلیل این امر را حاکمیت یک تیم مشخص تحت عنوان 14 مارس در این حکومت دانست و افزود: تنوع سیاسی و دینی لبنان اجازه نمی ‌دهد که فقط یک تیم و یک اندیشه بر مقدرات این کشور حکومت کند.
وی دعوت فراگیر برای حضور در اجتماع فردا را در چهارچوب قوانین لبنان و یک اقدام کاملا مسالمت‌آمیز و دمکراتیک خواند و آن را سر آغازی برای جلوگیری از تحکیم دستورالعمل‌های خارجی بر سرنوشت سیاسی و اقتصادی لبنان اعلام کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: لبنان جز به سوی تشکیل دولت وحدت ملی حقیقی راه دیگری ندارد و پس از آن‌که همه راه‌های گفت‌وگو‌ی ملی در پشت میز مذاکرات، بدون نتیجه به بن‌بست خورده است، اکنون راهی جز راه ملت باقی نمانده است.
وی در پایان سخنانش بار دیگر همه لبنانی‌ها با همه افکار و همه گرایش‌های سیاسی و دینی را به حضوری قدرتمندانه در اجتماع بزرگ مردمی فردا ساعت سه بعدازظهر در مرکز بیروت فراخواند.

هم‌زمان با سید حسن نصرالله دیگر رهبران مخالف دولت لبنان نیز در پیام‌های جداگانه‌ای مردم لبنان را به اجتماع فردا فراخواندند. این در حالی است که ارتش لبنان از روز گذشته نیروهای بسیاری در مرکز بیروت و در اطراف مراکز دولتی و محل استقرار دولت در بیروت مستقر کرده است.
«میشل عون» رهبر جریان ملی آزاد لبنان نیز در پیامی در شب گذشته با حمله شدید به دولت لبنان تاکید کرد: اگر ما را به گلوله ببندند، بازهم به خیابان‌ها خواهیم ریخت و از آن عقب‌نشینی نخواهیم کرد. 

گفتنی است، اتحاد مخالفان دولت سینیوره که با اقدام مشترک عربستان و آمریکا تشکیل شده، علاوه بر حزب‌الله به رهبری نصرالله، گروه امل به رهبری «نبیه بری» و جریان ملی آزاد لبنان به رهبری «میشل عون»، از حمایت گروه‌های مختلف سنی و مسیحی و چهره‌هایی نظیر «امیل لحود»، رئیس‌جمهور لبنان، «عمر کرامی» و «سلیم الحص» برخوردار است.

منبع: بازتاب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( پنج شنبه 85/9/9 :: ساعت 8:14 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 9
>> بازدید دیروز: 27
>> مجموع بازدیدها: 327720
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب