سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه از اهل دانش باشد کسی که در مسیرآخرت رو به دنیا دارد و چیزی را که به وی زیان می رساند، از آنچه به وی سود می بخشد بیشتر دوست دارد . [عیسی علیه السلام]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» گروه حاکم مشارکت عمومی را رد می کند.

سلام علیکم.

مدتی است در لبنان بحث انتخابات شکل گرفته. انتخاباتی که به دلایلی به تعویق می افتد. و شاید این فرصتی است برای اینکه حق آشکار شود و البته فرصتی برای سودجویان!

در این میان حزب الله لبنان همچون همیشه در صحنه حضور دارد و از ایجاد اغتشاش توسط سودجویان بیگانه جلوگیری می کند. زیرا که او پاسدار نعمات الهی است. در رابطه با این انتخابات و مشکلاتی که آن را مرتبا به تعویق می اندازد؛ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد:گروه حاکم مشارکت عمومی را رد می کند

 

سید حسن نصرالله

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد، این حزب ،لبنانی و مستقل است و یکی از منسجم‌ترین و سازمان یافته‌ترین احزاب دنیا است. حزب‌الله خود رهبرانش را انتخاب می کند و آنان نیز دبیرکل را برمی‌گزینند.

وی در همین ارتباط ادعای برخی افراد و محافل را مبنی بر اینکه حزب‌الله تشکلی ایرانی و یا سوری است و اختیارات آن نیز از سوی آنها تعیین و یا تعدیل می‌شود رد کرد و گفت چنین ادعاهایی مضحک بوده و باید تاکید شود که حزب‌الله هیچگاه تابع اراده و یا تمایلات خارجی نبوده است.

بر عکس آنچه که ادعا می‌شود ، این حزب‌الله است که بر دیگر طرفها تاثیر می‌گذارد و این سوریه است که در مرحله اخیر ، مصلحت مخالفان دولت لبنان را بر مصلحت خود ترجیح داد.

نصرالله در ادامه اظهارات خود به توطئه‌های آمریکا در لبنان اشاره کرد و گفت واشنگتن نمی‌خواهد مقاومت در لبنان باشد و دیگر آنکه یکی از اهداف آمریکا تلاش برای اسکان دایم پناهندگان فلسطینی در لبنان تا خیال اسراییل از این نظر آسوده شود.

دبیرکل حزب‌الله یکی دیگر از اهداف آمریکا در لبنان را روی کار آوردن دولتی متمایل به واشنگتن دانست و گفت دولت کنونی نیز همین هدف را دنبال می کند و بر همین اساس درگیری اصلی ما با گروه 14مارس نیست بلکه با طرح‌های آمریکا است که می‌خواهد بر لبنان تحمیل کند.

وی خاطر نشان کرد نتایج نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که مخالفان دولت کنونی لبنان ،بین مردم ازجایگاه بهتر و محبوب‌تری برخوردارندو این مربوط به‌عوامل مذهبی و طایفه‌ای نیست.

دبیرکل حزب‌الله به دشمنی‌های آمریکا با سوریه و همراهی گروه 14مارس با این هدف اشاره کرد و گفت : کسی نمی‌خواهد سوریه بر لبنان حکمرانی کند اما دشمنی با این کشور نیز به مصلحت نیست.

 قطعنامه 1559شورای امنیت این امکان را به آمریکا داد تا از طریق لبنان بر ضد سوریه اقدام کند.

گروه حاکم در لبنان ( دولت و حامیان 14مارسی آن ) مشارکت عمومی را در این کشور رد می‌کنند.

وی افزود: مخالفان دولت خواهان مشارکت هستند اما گروه حاکم خواهان این موضوع نیست.

وی اضافه کرد: حزب‌الله پس از انتخابات سال 2005مجلس ، برای نخستین بار وارد دولت لبنان شد و در کابینه فواد سنیوره حضور یافت اما پس از مدتی دریافت که در دولت تصمیم‌گیری هایی وجود دارد که ما در آن فقط ناظر هستیم.

بر همین اساس از دولت خارج شدیم و اکنون نیز اگر مخالفان خواهان سهمیه یک سوم به علاوه یک از وزیران کابینه آینده هستند برای آن است که از تصویب و اجرای طرح‌های آمریکایی از جمله اسکان دایم فلسطینیان در دولت آینده لبنان جلوگیری کنند.

اگر حامیان دولت اعلام کنند ما با مشارکت مخالفان دولت موافقیم مشکل حل خواهد شد اما آنان خواهان آن هستند که همه زمان امور را در دست داشته باشند.

وی در همین ارتباط به پیمان طایف که در سال 1989در شهر طایف عربستان بین سران سیاسی لبنان منعقد شد و به درگیری‌های داخلی این کشور پایان داد اشاره کرد و گفت بین مسیحیان لبنان تمایلی برای تعدیل در این پیمان وجود دارد تا در نتیجه آن جایگاه رییس جمهوری ( که سهمیه مسیحیان مارونی است ) تحکیم و تقویت شود.

حزب‌الله خواهان تعدیل در این پیمان نیست اما اگر اجماع عمومی در لبنان در این زمینه وجود داشته باشد ما هم با آن مخالفت نخواهیم کرد اما تاکید می‌کنیم خواهان سه جانبه بودن قدرت و تغییر فرمول سیاسی کنونی در لبنان نیستیم.

فرانسوی‌ها پیشنهاد تعدیل پیمان طایف را به ایرانی‌ها ارایه کردند و ایرانی‌ها نیز گفتند این موضوع مربوط به خود لبنانی‌ها است.

سید حسن نصرالله خواسته طرفداران دولت و گروه 14مارس برای استفاده از حد نصاب نصف به‌علاوه‌یک آرای نمایندگان مجلس لبنان برای انتخاب رییس جمهوری را غیر قانونی دانست و گفت برای رفع اختلاف در خصوص تفسیر قانون اساسی در این زمینه نیاز به شورای قانون اساسی هست تا با آن برخوردی حقوقی داشته باشد نه سیاسی و در مجموع ما در صورتی با تعدیل قانون اساسی موافقیم که لبنانی‌ها با آن موافق باشند.

حد نصاب اصلی برای انتخاب رییس جمهوری لبنان ، کسب دو سوم آرای 128 نماینده مجلس لبنان این کشور است.

با اینکه مخالفان اکنون پشتیبانی نیمی از مردم لبنان را دارند اما تعداد نمایندگانشان در مجلس کمتر است و ما نیز خواهان نیمی از تعداد وزیران کابینه آینده نشدیم بلکه خواهان یک سوم به علاوه یک کرسی‌های وزارتی هستیم تا تضمینی برای سلامت ، مشروعیت و قانونی بودن تصمیم‌های دولت آینده باشد.

وی گفت : چنین موضوعی مشارکت همه را در تصمیم‌گیری محقق می‌سازد اما برخی در لبنان می‌گویند برای تحقق این موضوع باید از روی جنازه آنان عبور کرد و یا اینکه تشکیل چنین کابینه‌ای را دولتی " انتحاری " می‌دانند.

مشکل کنونی لبنان با انتخاب رییس جمهوری توافقی حل می‌شود و چنین ویژگی را میشل سلیمان فرمانده کنونی ارتش لبنان دارا است. دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد تلاشهای میانجیگرانه برای حل بحران لبنان بر خلاف اظهارات رییس جمهوری فرانسه ، به بن بست نرسیده وعلاوه‌بر فرانسوی‌ها ،از سوی جهان عرب نیز تحرکی آغاز شده است و افزود:آنچه مسلم‌است اینکه نه سوریه سخنگوی مخالفان است و نه فرانسه سخنگوی حامیان دولت.

وی تاکید کرد اگر گروه 14مارس بخواهد رییس جمهوری آینده را با حد نصاب نصف به علاوه یک آرای نمایندگان انتخاب کند آنگاه مخالفان نیز دست بسته نخواهند نشست و تحرک لازم را از خود نشان خواهند داد و اگر تاکنون در این زمینه اقدامی نکرده‌اند به خاطر مصلحت کشور و جلوگیری از بروز فتنه و جنگ داخلی بوده است و اگر لازم باشد در چارچوب قانون و مقررات ، اقداماتی را انجام خواهند داد.

مخالفان خواهان به بن بست رسیدن میانجیگری‌ها نیستند امااگر رکود کنونی ادامه یابد در هفته‌های آینده نشستهایی را ترتیب خواهند داد و تصمیم‌هایی را اتخاذ خواهند کرد.

هر چند وضعیت کنونی و کشور بدون رییس جمهوری خوب نیست اما این وضعیت بر حاکمیت دولت کنونی ارجحیت دارد ، آنان ( گروه 14 مارس و دولت ) باید بدانند که دولت آتی باید متشکل از وزیرانی باشد که بر اساس جایگاه قانونی فراکسیونهای پارلمانی انتخاب شده باشند.

 

برای دیدن و دانلود کردن فیلم این گفتگو می توانید اینجا را کلیک کنید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( دوشنبه 86/10/17 :: ساعت 12:18 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 15
>> مجموع بازدیدها: 327619
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب