سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، خونخواهِ [بحقّ] است و خونخواهی [بحق] را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» وصیت نامه سید هادی نصرالله، پسر دبیر کل جنبش حزب الله

آنچه می خوانید، وصیت نامه جوانی است که مردانه در راه پدرش پای گذاشت و باعث افتخار خانواده و هم رزمانش شد... او یک آقازاده بود، با تعریفی متفاوت از آنچه ما می دانیم...

سید حسن در کنار فرزندش ، شهید سید هادی نصرالله

بسم‌ الله‌ القاصم‌ الجبارین‌
"رب‌ اشرح‌ لی‌ صدری‌ و یسرلی‌ امری‌ و احلل‌ عقده من‌ لسانی‌ یفقهواقولی‌" صدق‌ الله‌ العظیم‌
شهادت‌ می‌دهم‌ که‌ هیچ‌ خدایی‌ جز "الله‌" نیست‌ و او، واحد است‌ وشریکی‌ ندارد و شهادت‌ می‌دهم‌ که‌ گذر زمان‌ حق‌ است‌ و در ساعات‌ آینده‌ نیزهیچ‌ شک‌ و تردیدی‌ نیست‌.
درود و سلام‌ بر اشرف‌ مخلوقات‌ خدا، محمد و خاندان‌ مطهرش‌. سلام‌ برتمامی‌ انبیاء و فرستادگان‌ و راستگویان‌ و اوصیاء خدا.
سلام‌ بر بانوی‌ بزرگوارم‌ حضرت‌ فاطمه‌ زهرا.
سلام‌ بر آقا و سرورم‌ اباعبدالله‌ و بر روح‌ مطهر فرزندان‌ و یارانش‌.
سلام‌ بر حضرت‌ قائم‌، حجت‌ منتظر (عج‌).
سلام‌ بر روح‌ مقدس‌ امام‌ خمینی‌.
سلام‌ بر امام‌ و رهبر بزرگ‌، سید علی‌ خامنه‌ای‌.
سلام‌ بر رهبر امت‌ حزب‌ الله‌.
سلام‌ بر سید شهیدان‌ مقاومت‌ اسلامی‌، سید عباس‌ موسوی‌ و شیخ‌شهیدان‌ مقاومت‌، شیخ‌ راغب‌ حرب‌.
سلام‌ بر شهدای‌ اسلام‌ و شهیدان‌ مقاومت‌ اسلامی‌.
سلام‌ بر مجاهدین‌ و رزمندگان‌ دلیر.
سلام‌ بر اهالی‌ پایدار و مقاوم‌ جنوب‌ و بقاع‌ غربی‌ لبنان‌.
سلام‌ و رحمت‌ خداوند و برکات‌ او بر همه‌ شما.
حمد و ستایش‌ خداوند که‌ ما را بر دینش‌ هدایت‌ کرد و از شیعیان‌امیرالمؤمنین‌ علی‌ بن‌ابیطالب‌(ع‌)، و از دوستداران‌ بانوی‌ کوثر، فاطمه‌ زهرا ـکه‌ برترین‌ درودها و سلامها بر او باد ـ و از پیروان‌ و دوستداران‌ قلبی‌ رسول‌خدا(ص‌) و امام‌ حسن‌ و امام‌ حسین‌(ع‌)، جوانان‌ اهل‌ بهشت‌ قرار داد. ازخداوند مسئلت‌ دارم‌ که‌ آنان‌ را شفیع‌ ما و همه‌ مسلمانان‌ در روز قیامت‌ قراردهد.
پس‌ از سلام‌ و درود، وصیت‌ نامه‌ خویش‌ را برای‌ شما می‌نویسم‌:
به‌ لطف‌ و یاری‌ پروردگار، اکنون‌ یکی‌ از مجاهدین‌ مقاومت‌ اسلامی‌هستم‌ و با هدف‌ آزادی‌ و دفاع‌ از دین‌ خداوند متعال‌ و حفظ‌ حرمت‌ دین‌، به‌این‌ جمع‌ پیوسته‌ام‌. از خداوند طلب‌ می‌کنم‌ که‌ شهادت‌ در راهش‌ را روزِی‌ من‌گرداند.
ستایش‌ خدایی‌ که‌ مرا موفق‌ گردانید تا پس‌ از کسب‌ رضایت‌ پدرم‌ مبنی‌بر ترک‌ درس‌ و تحصیل‌، برای‌ پیوستن‌ به‌ واحدهای‌ مجاهدین‌ مقاومت‌اسلامی‌ به‌ این‌ سعادت‌ دست‌ پیدا کنم‌ و یکی‌ از رزمندگان‌ و جهاد کنندگان‌امت‌ حزب‌ الله‌ باشم‌. خدا را شاکرم‌ که‌ مرا پذیرفت‌ تا به‌ این‌ سعادت‌ نائل‌ شوم‌که‌ در ارتفاعات‌ و کوههای‌ عظیم‌ "ملیتا"، "صافی‌"، "عقماته‌" و "لویزه‌" از پرچم‌دین‌ و ولایت‌ و امت‌ مسلمان‌ و از کودکان‌ و پیران‌ و همه‌ مردم‌ مظلوم‌ دفاع‌ کنم‌و بتوانم‌ در برابر دشمنان‌ خدا و مردم‌، این‌ جرثومه‌ فساد ـ رژیم‌ صهیونیستی‌ ـبه‌ قیام‌ واجب‌ برخیزم‌ و از دو راه‌ پیروزی‌ِ با عزت‌ و شهادت‌ در راه‌ خدا، به‌ یکی‌نائل‌ شوم‌.
پدر عزیزم‌!
آقا و سرورم‌، مولا و امینم‌، رهبر، استاد و مرشدم‌!
سلام‌ بر تو که‌ هم‌ پدرم‌ بودی‌، هم‌ سرورم‌، هم‌ رهبرم‌ و هم‌ امینم‌. سلامی‌از صمیم‌ قلب‌ بر شما می‌فرستم‌.
سلام‌ بر تو از آن‌ هنگام‌ که‌ زاده‌ شدی‌، رشد کردی‌، قیام‌ کردی‌ و آن‌هنگام‌ که‌ می‌نشینی‌ و آن‌ هنگام‌ که‌ قرائت‌ می‌کنی‌، هنگامی‌ که‌ سخن‌می‌گویی‌ و خطبه‌ می‌خوانی‌، هنگامی‌ که‌ می‌خوابی‌ و هنگامی‌ که‌ برمی‌خیزی‌.
سلامی‌ از اعماق‌ وجودم‌ بر تو باد. سلام‌ و اشتیاق‌ قلبی‌ ام‌ بر تو که‌ عطرپیامبر از وجودت‌ به‌ مشام‌ می‌رسد.
پدرم‌!
همانا تو مرا تربیت‌ کردی‌، آموختی‌ و ارشادم‌ کردی‌؛ و ان‌ شاء الله‌ باحسن‌ ظن‌ تو، در آینده‌ نیز همین‌ گونه‌ خواهم‌ بود.
پدرم‌!
شما را فقط‌ به‌ دعا سفارش‌ می‌کنم‌ و از شما درخواست‌ دارم‌ که‌ روزقیامت‌ شفیع‌ من‌ باشی‌؛ روزی‌ که‌ انسان‌ از پدرش‌، صاحب‌ و فرزندش‌ فرارمی‌کند.
ملتمسانه‌ و خاضعانه‌ از شما خواهش‌ دارم‌ و برایتان‌ دعا می‌کنم‌. دعابرای‌ حفظ‌ رهبری‌ مقاومت‌ اسلامی‌ و امت‌ حزب‌ الله‌. این‌ دعای‌ خاص‌ برای‌مجاهدین‌ مقاومت‌ اسلامی‌، بر پا دارندگان‌ مجد و عظمت‌ و پیروزی‌، برای‌ این‌است‌ که‌ خداوند جهاد در راهش‌ را توفیقشان‌ داده‌. همه‌ آنان‌ را سفارش‌می‌کنم‌ و خواهش‌ دارم‌ و التماس‌ دعا دارم‌؛ دعایی‌ خالصانه‌ برای‌ ولی‌ امرمسلمین‌ حضرت‌ آیت‌ الله‌ خامنه‌ای‌، و سفارش‌ می‌کنم‌ که‌ همچنان‌ از اوحمایت‌ و پشتیبانی‌ معنوی‌، روحی‌ و جانی‌ داشته‌ باشید که‌ این‌ حمایت‌، نه‌نیاز او، که‌ برای‌ خودتان‌ است‌.
پدر عزیزم‌!
از تو خواهش‌ می‌کنم‌ که‌ مرا ببخشی‌ و حلالم‌ کنی‌. همچنان‌ التماس‌می‌کنم‌ که‌ حلالم‌ کن‌، حلالم‌ کن‌، حلالم‌ کن‌! ای‌ مولا و سرورم‌.
مادر عزیزم‌! سلام‌ و درود خداوند باریتعالی‌ بر تو باد.
ای‌ کسی‌ که‌ سرپرستم‌ هستی‌ و هر روز صبح‌ برای‌ توفیقم‌ دعا می‌کنی‌! ومرا ثبات‌ قدم‌ و ادب‌ آموختی‌. از تو خواهش‌ می‌کنم‌ که‌ مرا حلال‌ کنی‌ و به‌ هیچ‌وجه‌ در سوگم‌ لباس‌ سیاه‌ بر تن‌ نکنی‌ و محزون‌ و غمناک‌ نشوی‌، بلکه‌ برای‌تمامی‌ شهدای‌ اسلام‌ سیاه‌ بپوشی‌. به‌ شما وصیت‌ می‌کنم‌ که‌ صبور باشید ومهر و شکیبایی‌ خویش‌ را از یاد نبرید همان‌ گونه‌ که‌ شما را به‌ صله‌ رحم‌وصیت‌ می‌کنم‌.
خواهر و برادران‌ عزیزم‌!
جواد، زینب‌ و محمد علی‌. سلام‌ و رحمت‌ و برکات‌ خداوند بر شماعزیزان‌.
شما را به‌ تقوای‌ الهی‌ در کارهایتان‌ سفارش‌ می‌کنم‌ و اینکه‌ سعی‌ کنیدکه‌ بیش‌ از پیش‌ به‌ خداوند نزدیک‌ شوید و به‌ اولیاء خدا و ائمه‌ اطهارش‌ ـ که‌برترین‌ و بالاترین‌ درودها بر آنان‌ باد ـ توسل‌ جوئید.
از شما عزیزان‌ می‌خواهم‌ که‌ خالصانه‌ برای‌ خدا دعا کنید که‌ معاصی‌،گناهان‌ و اعمال‌ غیر صالحتان‌ را ببخشد و قلوبتان‌ را مطهر گرداند و در قلبتان‌عشق‌ خدا و تقوا را بکارد. همگی‌ شما را هم‌ به‌ مداومت‌ بر تلاوت‌ قرآن‌ مجید، وزیاد خواندن‌ زیارت‌ نامه انبیاء و پرهیزکاران‌ و همچنین‌ خواندن‌ زیارت‌ وارث‌وصیت‌ می‌کنم‌. بخصوص‌ زیارت‌ عاشورا را هر روز بخوانید که‌ در آن‌ منافع‌بسیاری‌ نهفته‌ است‌. زیارت‌ عاشورا را بخوانید و ثواب‌ آن‌ را به‌ ارواح‌ شهدای‌اسلام‌ و مقاومت‌ اسلامی‌ هدیه‌ کنید.
برای‌ آزادی‌ اسرای‌ اسلام‌ و پیروزی‌ و رستگاری‌ مستضعفین‌ روی‌ زمین‌،و اعتلای‌ کلمه‌ حق‌ که‌ "لا اله‌ الاالله‌، محمد رسول‌ الله‌، علی‌ ولی‌ الله‌" است‌، دعاکنید.
از خداوند مسئلت‌ دارم‌ که‌ پدر همواره‌ از شما راضی‌ باشد و اعمال‌ شمانیز در جهت‌ کسب‌ رضایت‌ او باشد، خدایی‌ نا کرده‌ او را ناراحت‌ و عصبانی‌نکنید که‌ پدرمان‌ نزد امام‌ قائد سید علی‌ خامنه‌ای‌ و امام‌ منتظر حضرت‌ قائم‌(عج‌)، جایگاهی‌ عظیم‌، شأنی‌ برجسته‌ و درجه‌ای‌ بسیار عالی‌ دارد.
در آخر همگی‌ تان‌ را به‌ عمل‌ صالح‌ با نیّتی‌ خالص‌ برای‌ پروردگار توصیه‌می‌کنم‌.
آشنایان‌ عزیزم‌!
سلام‌ و رحمت‌ و برکات‌ الهی‌ بر شما باد.
این‌ وصیت‌ نامه‌ را با هدف‌ حلالیت‌طلبی‌ و عذر خواهی‌ از شما می‌نویسم‌.
شما را به‌ صبر و پرهیز از محرّمات‌ الهی‌ وصیت‌ می‌کنم‌ و اینکه‌ در تمامی‌مراحل‌ و زمینه‌های‌ زندگی‌، به‌ فقط‌ خدا متکی‌ باشید.
همگی‌ را به‌ دعا برای‌ مجاهدین‌ مقاومت‌ اسلامی‌ و پشتیبانی‌ از آنان‌سفارش‌ می‌کنم‌؛ چرا که‌ آنان‌ در برابر استکبار متجاوز جهانی‌ قد علم‌ کرده‌، وسینه‌ سپر ساخته‌ و ایستاده‌اند.
به‌ همه‌تان‌ سفارش‌ می‌کنم‌ که‌ هر روز زیارت‌ اباعبدالله‌ الحسین‌ (ع‌) رابخوانید و همچنین‌ سفارش‌ می‌کنم‌ که‌ مجالس‌ عزا را برای‌ روح‌ اباعبدالله‌الحسین‌ در خانه‌ هایتان‌ برگزار کنید، و اینکه‌ لباس‌ سیاه‌ بر تن‌ نکنید وغمگین‌ نشوید و به‌ هیچ‌ وجه‌ در سوگ‌ من‌ اشک‌ نریزید و اگر گریستید،اشکهایتان‌ فقط‌ برای‌ مصائب‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌) و مصائب‌ حضرت‌ زهرا(س‌) باشدو بس‌. بسیار ذکر خداوند را بجای‌ آورید و بر اولیاء و ائمه‌اش‌ توسل‌ جوئید وکلام‌ مقدس‌ آنان‌ را قرائت‌ کنید. برای‌ مجاهدان‌ مقاومت‌ اسلامی‌، این‌ مردان‌عظیم‌ عصر، این‌ حاملان‌ پرچم‌ قمر بنی‌ هاشم‌ حضرت‌ اباالفضل‌ العباس‌(ع‌)،اینان‌ که‌ وارثان‌ شجاعت‌ امیرالمؤمنین‌ علی‌(ع‌) و مشتهای‌ حسینی‌،پیشانی‌های‌ بلند و چشمهای‌ پاک‌ با کلمات‌ حق‌ و روحیات‌ عالی‌ همچون‌ اهل‌بیت‌(ع‌) هستند.
در آخر دستهای‌ مطهرتان‌ را می‌بوسم‌ و از شما خواهش‌ دارم‌ که‌ مراحلال‌ کنید و هر آنچه‌ را که‌ از جانب‌ من‌ بر شما بدی‌ رفته‌ است‌ ببخشید و ازمن‌ با خوبی‌، عمل‌ صالح‌ و نیکی‌ یاد کنید.
برادران‌ مجاهدم‌ در مقاومت‌ اسلامی‌:
برادران‌ مجاهد؛ بسیار زیاد از خداوند تمنا و خواهش‌ کردم‌ که‌ بتوانم‌ درکنار شما و در خدمتتان‌ باشم‌. در خدمت‌ شما مردان‌ الهی‌.
سلام‌ بر شما دلیر مردان‌، روزی‌ که‌ زاده‌ شدید و روزی‌ که‌ شهید می‌شوید.
سلام‌ بر خاک‌ مقدسی‌ که‌ قدمهای‌ مبارک‌ شما بر آنجا نهاده‌ شد و ازخونتان‌ سیراب‌ گشت‌؛ همچون‌ خاک‌ تشنه‌ کربلا که‌ از خون‌ اباعبدالله‌الحسین‌(ع‌) سیراب‌ شد و دائماً ندا می‌دهد: "این‌ زمین‌ از خون‌ حسین‌ ویارانش‌ بود که‌ مقدس‌ و رستگار شد."
ای‌ مردان‌، مردان‌ سازنده مجد، عزت‌ و کرامت‌ امت‌، امت‌ محمد بن‌عبدالله‌، امت‌ علی‌ و زهرا. و ای‌ برپا دارندگان‌ پرچم‌ عزت‌ و پیروزی‌ و پرچم‌ حق‌و عَلَم‌ِ اسلام‌ ناب‌ محمدی‌. فجر با صوت‌ گلوله‌های‌ شما، و صبح‌ با ندای‌ خون‌حسینی‌ِ شما طلوع‌ می‌کند، و زمین‌ از خون‌ شما سیراب‌ خواهد شد.
نورانیت‌ خورشید، تلالوی‌ شماست‌ و زیبایی‌ طبیعت‌ از جمال‌ وزیبایی‌تان‌.
سلام‌ بر ارواح‌ مطهرتان‌ که‌ به‌ سوی‌ آسمان‌ و ملکوت‌ اعلی‌ عروج‌ می‌کند.
سلام‌ بر ارواح‌ مطهرتان‌ که‌ همچون‌ اهلبیت‌ پیامبر، عاشق‌ شهادتید.
ای‌ برپا دارندگان‌ مجد و پیروزی‌ امت‌ محمد و علی‌. ای‌ حاملان‌ پرچم‌اسلام‌، بیرق‌ اباالفضل‌ العباس‌. ای‌ پیروان‌ حیدر، و ای‌ فرزندان‌ علی‌ و حاملان‌ذوالفقار.
ای‌ دلیر مردان‌!
به‌ شما می‌گویم‌ که‌ راه‌ ما طریق‌ پر خطر و خار و خاشاکی‌ است‌. پر است‌ ازسختی‌ و مشکلات‌. هیچ‌ ناراحت‌ و نگران‌ نشوید و کم‌ نیاورید که‌ شما برترین‌هستید. از شما خواهش‌ می‌کنم‌ بر آنچه‌ خداوند متعال‌ به‌ امت‌ ارزانی‌ داشته‌ وآن‌ عمل‌ صالح‌ است‌، پایدار بمانید و دین‌ امت‌ را زنده‌ گردانید، که‌ این‌ امت‌،دشمن‌ اسرائیل‌ و برپا دارندگان‌ پرچم‌ حق‌ و درهم‌ کوبندگان‌ و خوار کنندگان‌پرچم‌ ذلت‌، ننگ‌ و ظلم‌ و استکبار هستند.
همچنان‌ با روحیه‌ای‌ عالی‌ پیش‌ بروید و همواره‌ صالحانه‌ راه‌ را ادامه‌بدهید و دشمنان‌ غاصب‌ و متجاوز را خوار گردانید؛ دشمنی‌ که‌ به‌ کوچک‌ وبزرگ‌ رحم‌ نمی‌کند. بر عمل‌ جهادی‌ و مبارزه‌ خویش‌ پایدار بمانید که‌ با این‌اعمال‌، روحیات‌ شما بالا می‌رود و معنویت‌ و اخلاق‌ را برای‌ مردم‌، و صبر واستقامت‌ را همچون‌ کوهها برایشان‌ به‌ ارمغان‌ می‌آورد.
برزمید و استوار باشید و در قله‌های‌ افتخار بر مواضع‌ دشمن‌صهیونیستی‌ هجوم‌ ببرید. نکند قدرت‌ سلاحشان‌ شما را بترساند و مرعوبتان‌سازد؛ چرا که‌ شما سلاح‌ "الله‌ اکبر" دارید و قدرت‌ ذوالفقار در کفتان‌ است‌.
از شما عزیزان‌ می‌خواهم‌ که‌ با وجود تمامی‌ مشکلات‌ و سختی‌ها، این‌طریق‌ الهی‌ را ترک‌ نکنید و خدایی‌ ناکرده‌ با دیدن‌ مصائب‌ و مشکلات‌، از این‌کار حسینی‌ دوری‌ بجوئید.
همگی‌ شما برادران‌ مجاهد را به‌ صبر و بردباری‌ سفارش‌ می‌کنم‌. شماخوب‌ می‌دانید که‌ اگر شما سختی‌ می‌کشید، همه‌ برادرانتان‌ این‌ درد رامی‌کشند، پس‌ دستهایتان‌ را ملتمسانه‌ رو به‌ آسمان‌ بالا برید و فریاد زنید:"یافاطمهالزهرا".
ای‌ برادران‌!
با وجودی‌ که‌ این‌ راه‌ بسیار صعب‌ و پر خطر است‌، ابداً آن‌ را ترک‌ نکنید وهمواره‌ از کودکان‌، پیران‌ و همه‌ مظلومان‌ دفاع‌ کنید. به‌ شما توصیه‌ می‌کنم‌،که‌ سخنان‌ و کلام‌ رهبر حزب‌ الله‌ را به‌ خوبی‌ گوش‌ کرده‌ و به‌ آن‌ عمل‌ کنید، واز تکلیفی‌ که‌ حضرت‌ امام‌ خامنه‌ای‌ و دبیر کل‌ حزب‌ الله‌ لبنان‌ جناب‌ سیدحسن‌ نصرالله‌ بر دوشتان‌ گذاشته‌اند، به‌ خوبی‌ مراقبت‌ و حمایت‌ کنید، که‌اطاعت‌ شما از آنان‌، اطاعت‌ از امام‌ حجت‌ مهدی‌ منتظر است‌.
شما را به‌ مداومت‌ در عمل‌ صالح‌ و خالصانه‌ برای‌ خداوند سفارش‌ می‌کنم‌و اینکه‌ با توسل‌ به‌ او یا ائمه‌ اطهار مخصوصاً حضرت‌ زهرا(س‌) به‌ آن‌ نزدیک‌شوید.
به‌ شما سفارش‌ می‌کنم‌ که‌ زیارت‌ عاشورا، زیارت‌ وارث‌ و بعضی‌ آیات‌خاص‌ قرآن‌ را هر روز و یا در حد توان‌ خود بخوانید و ثواب‌ آن‌ را به‌ روح‌ شهدابفرستید، آنانی‌ که‌ دوستشان‌ داشتید و یاران‌ این‌ راه‌ بودند. آنانی‌ که‌ هیچگاه‌قلبهایمان‌ فراموششان‌ نخواهد کرد؛ حتی‌ با گذر ایام‌ و حتی‌ اگر سختی‌ها ودوران‌ سیاه‌ بر شما فائق‌ آید.
از شما خواهش‌ دارم‌ که‌ مرا حلال‌ کنید و عذر می‌خواهم‌ و التماس‌ دارم‌که‌ در دعاهای‌ خویش‌، مرا فراموش‌ نکنید.

سید هادی‌ نصرالله



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( پنج شنبه 85/9/30 :: ساعت 8:50 صبح )

»» از لبنان تا مشهد

دو سالی میشه که توفیق زیارت مشهد مقدس را نداشته ام. روز میلاد امام رضا (ع) (یکشنبه) دلم خیلی گرفته بود و در مراسم جشن میلاد از حضرت خواستم که به این فراق و جدایی زودتر پایان دهد و مرا بطلبد. درست وسط مراسم بود که تلفن همراهم زنگ خورد و یک آقایی مرا برای شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی سلام بر نصرالله دعوت کرد. تازه یادم افتاد که در ایام جنگ لبنان با همین وبلاگ در این جشنواره ثبت نام کرده بودم. آدرس را گرفتم و خداحافظی کردم.

 روز دوشنبه ساعت 4 بعد از ظهر بود که به سالن مرکز آفرینش های کانون رسیدم. نماینده حزب الله لبنان در تهران مشغول صحبت بود. می گفت سلام همه ما را به سید حسن می رساند و ابراز امیدواری کرد که به زودی خودمان از نزدیک بتوانیم به ایشان سلام کنیم. بین برنامه ها گاهی با جوان بغل دستیم گپی می زدم؛ متوجه شدم اهل مشهد است و چند روز دیگه می خواهد به مشهد برود. با صفای خاصی دعوت می کرد که هر وقت به مشهد رفتم حتماً رودربایستی نکنم و به منزلشان بروم. با طعنه بهش گفتم اخوی کجایی؟! من دو ساله که مشهد نیومدم. شما اول دعا کن امام رضا (ع) منو بطلبه بعدش ان شاء الله خدمت شما هم می رسیم! خیلی تعجب کرده بود. آهی کشید و گفت إن شاء الله!

کم کم به آخر برنامه رسیدیم و اسامی نفرات برگزیده را می خواندند؛ ناگهان در عین ناباوری نام این وبلاگ را هم خواندند!

وبلاگ ألا إنّ حزب الله هم الغالبون؛ نویسنده سید حسین نصیری! برنده سفر به مشهد مقدس!!! 

اشک شوق و شرمنده گی در چشمان من و جوان مشهدی حلقه زد...راستی آقای امیرخانی در این مراسم سخنرانی جالبی داشتند که خیلی به دلم نشست. متن سخنرانی ایشان را می توانید در اینجا بخوانید. پیشنهاد می کنم حتماً بخوانید. 

بعداً از مسوولین همایش پرسیدم چرا گفتید سیدحسین نصیری؟! گفتند دیدیم یه جوریه اگه بگیم سیدحسین نصرالله!

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/9/17 :: ساعت 9:9 عصر )

»» افشاگری سیدحسن نصرالله

به دوستان فارسی زبان توصیه می کنم این جملات کوتاه عربی را بخوانند. ترجمه اش مشکل نبود. اما دوست دارم عبارات اصلی سید را بخوانید. اگر ترجمه خواستید هم در خدمتم. (أنا بخدمتکم!)

- قولوا للمراهنین على استسلامکم انکم واهمون ... واهمون .. واهمون

- نصر  على  مطلبنا  وهدفنا  وهو  تشکیل  حکومة  وحدة  وطنیة  لبنانیة  حقیقیة

- لبنان  لا  یقوم  الا  بالمشارکة  لا  بالاستئثار

- یدعو للحشد الکبیر یوم الاحد المقبل

- یدعو الدول العربیة إلى عدم التدخل فی الشأن اللبنانی لصالح احد الافراد

- نقول للدول العربیة لا تکتفوا بتقاریر سفراءکم الى لبنان تفضلوا الى لبنان وتعرفوا على الحقائق عن قرب وابذلوا جهدوکم للحفاظ على لبنان وبقاء لبنان

- لماذا هذا الغرام الامیرکی بهذه الحکومة وبرئیس هذه الحکومة

- هذا المدیح الیومی الاسرائیلی للحکومة اللبنانیة یدعو للاستغراب

- الیس من العار ان تجتمع حکومة إسرائیل المصغرة وموضوع جلستها هو کیف یمکن ان نساعد الحکومة اللبنانیة المتهالکة

- هذا الحکومة اللبنانیة تلقت مساعدات دولیة لم تتلقاه أی حکومة لبنانیة سابقة

- اقول للحکومة استنادکم على الغرب لا یجدی فمن تستندون الیه کجورج بوش هو احوج ما یکون الى المساعدة

- مصرون على تشکیل حکومة وحدة وطنیة

- نرفض أی وصایة اجنبیة سواء اکانت لعدو لصدیق او شقیق

- لن نخرج من الشارع حتى تحقیق الهدف الذی ینقذ لبنان

- نحن سنبقى فی الشارع ومن یرید التفاوض مع المعارضة..فابواب قادتها مفتوحة

- مبادرة المطارنة الموارنة تستحق النظر فیها

- ندعو للتأکید على الضوابط: لا شتائم، نحن نرفض الحرب الاهلیة او الفتنة، أی صدام مسلح فی الشارع او أی نوع من انواع التصادم فی الشارع

- فی الحرب الاهلیة الکل خاسر کل اللبنانیین خاسرون فی العراق وفلسطین الکل یخسر

- ما یعدنا به بعض الملوک العرب وللاسف من حرب اهلیة فی العراق ولبنان وفلسطین هی خسارة لنا جمیعا

- لو قتلتم الفا مثل احمد محمود نحن لن نرفع السلاح بوجه احد

- باسم الشهید احمد محمود وکل رفاقه اقول للفریق الحاکم ولقواه السیاسة وللاسف لبعض میلیشیاته نحن نرفض الحرب الاهلیة والفتن بین الطوائف وبین اتباع المذاهب

- ایها القتلة نحن بالدم سننتصر على سیوفکم

- هم یقتلوننا ونحن نقول نحن نرید ان نکون معا سویا

- لن نرفع السلاح فی وجه احد واذا اندلعت الحرب الاهلیة فکل الاطراف خاسرة

- اقول لقوى الامن الداخلی یجب ان تثبتوا انکم لا تعملونا لقریق سیاسی دون اخر ولتکونوا انتم والجیش ضمانة لبنان

- فی العراق ینفق مئات ملیارت الدولارات ..فی العراق کل الادارة الامیرکیة تتابع الموضع العراقی والنتیجة الفشل وتمزق العراق والحرب الداخلیة

- احد الاجهزة الامنیة اللبنانیة عمل خلال الحرب للبحث عن اماکن قیادات فی حزب الله مکانی شخصیاً

- السنیورة امر الجیش اللبنانی خلال الحرب بمصادر اسلحته إلتی تنقل إلى الجنوب

- نعرف من اتصل باولمرت من الشخصیات اللبنانیة خلال الحرب 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/9/17 :: ساعت 12:44 صبح )

»» نرید حکومة نظیفة

همانند پیروزی ، تحول در حکومت هم خواهد آمد!

ادامه عکس ها...

نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( یکشنبه 85/9/12 :: ساعت 7:2 صبح )


»» گام های نهایی برای سقوط دولت آمریکایی لبنان

دقایقی پیش اتحاد مخالفان دولت فواد سینیوره، با انتشار بیانیه‌ای ساعت ۳ بعدازظهر فردا جمعه را به عنوان نقطه آغاز اعتصابات خود اعلام کردند. سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان که محبوبترین چهره لبنان و ائتلاف مخالفان دولت آن به شمار می‌رود، نیز دقایقی پیش با حضور در شبکه‌ تلویزیونی المنار مواضع این گروه را اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، گروه‌های مخالف دولت سنیوره از طرفداران خود درخواست کردند تا از ساعت سه بعدازظهر جمعه 10 آذر به خیابانها بیایند تا با برگزاری تظاهرات گسترده، زمینه سرنگونی دولت کنونی لبنان را فراهم کنند. قرار است این اعتصاب از وسط بیروت کلید بخورد و پایانی برای آن اعلام نشده است.

همچنین در پی غیرقانونی خوانده شدن دولت فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان از سوی رییس جمهوری ، رییس مجلس و اکثر شخصیتهای سیاسی این کشور ، امیل لحود رییس جمهوری لبنان از کارکنان دولت خواست از پیروی دستورات سنیوره خودداری کنند.

 لحود گفت: تظاهرات حزب‌الله و مخالفان دولت مسالمت آمیز خواهد بود و در عین حال ، کارکنان لبنانی می‌توانند از دستورات دولت «غیرقانونی» سرپیچی کنند همانطور که در دوره «گاندی» هنگام اشغال کشورش توسط انگلیس این موضوع رخ داد. 

از سوی دیگر، فرمانده ارتش لبنان نیز از نیروهای ارتش خواست تا با حفظ آمادگی کامل خود، در مداخله برای جلوگیری از بروز درگیری بین هواداران طرف های مختلف سیاسی لبنان تردید نکنند.

پیام سید حسن نصرالله
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله، لبنان دقایقی پیش در یک پیام تلویزیونی، مردم لبنان را با همه گرایش‌های سیاسی و دینی، به حضور یکپارچه و فراگیر به اجتماع فردا بعد‌از‌ظهر در مرکز بیروت فرا خواند.
وی در ابتدای سخن تاکید نمود: دولت لبنان از آغاز تاکنون، وعده‌های بسیاری داده است که با گذشت زمان نه تنها آنها را اجرا نکرده که با گذشت زمان هر یک از آنها به یک معضل تبدیل شده است.

وی که دلیل این امر را حاکمیت یک تیم مشخص تحت عنوان 14 مارس در این حکومت دانست و افزود: تنوع سیاسی و دینی لبنان اجازه نمی ‌دهد که فقط یک تیم و یک اندیشه بر مقدرات این کشور حکومت کند.
وی دعوت فراگیر برای حضور در اجتماع فردا را در چهارچوب قوانین لبنان و یک اقدام کاملا مسالمت‌آمیز و دمکراتیک خواند و آن را سر آغازی برای جلوگیری از تحکیم دستورالعمل‌های خارجی بر سرنوشت سیاسی و اقتصادی لبنان اعلام کرد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: لبنان جز به سوی تشکیل دولت وحدت ملی حقیقی راه دیگری ندارد و پس از آن‌که همه راه‌های گفت‌وگو‌ی ملی در پشت میز مذاکرات، بدون نتیجه به بن‌بست خورده است، اکنون راهی جز راه ملت باقی نمانده است.
وی در پایان سخنانش بار دیگر همه لبنانی‌ها با همه افکار و همه گرایش‌های سیاسی و دینی را به حضوری قدرتمندانه در اجتماع بزرگ مردمی فردا ساعت سه بعدازظهر در مرکز بیروت فراخواند.

هم‌زمان با سید حسن نصرالله دیگر رهبران مخالف دولت لبنان نیز در پیام‌های جداگانه‌ای مردم لبنان را به اجتماع فردا فراخواندند. این در حالی است که ارتش لبنان از روز گذشته نیروهای بسیاری در مرکز بیروت و در اطراف مراکز دولتی و محل استقرار دولت در بیروت مستقر کرده است.
«میشل عون» رهبر جریان ملی آزاد لبنان نیز در پیامی در شب گذشته با حمله شدید به دولت لبنان تاکید کرد: اگر ما را به گلوله ببندند، بازهم به خیابان‌ها خواهیم ریخت و از آن عقب‌نشینی نخواهیم کرد. 

گفتنی است، اتحاد مخالفان دولت سینیوره که با اقدام مشترک عربستان و آمریکا تشکیل شده، علاوه بر حزب‌الله به رهبری نصرالله، گروه امل به رهبری «نبیه بری» و جریان ملی آزاد لبنان به رهبری «میشل عون»، از حمایت گروه‌های مختلف سنی و مسیحی و چهره‌هایی نظیر «امیل لحود»، رئیس‌جمهور لبنان، «عمر کرامی» و «سلیم الحص» برخوردار است.

منبع: بازتاب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( پنج شنبه 85/9/9 :: ساعت 8:14 عصر )

»» حزب الله و زنبورها

من که سن و سالم اجازه نمی ده از خاطرات دفاع مقدس حرفی بزنم؛ ولی همیشه از رزمندگان و جان برکفان آن دوران شنیده ایم که امدادهای غیبی و نصرت های الهی نقش عمده ای در پیروزی عملیات ها داشت.

جنگ 33 روزه لبنان که به تعبیر رهبر انقلاب «دفاع مقدس ملّت لبنان» نام گرفت در امدادهای غیبی هم شباهت های زیادی با دفاع مقدس 8 ساله ما داشت. برای نمونه به یک مورد توجه فرمایید:

جمعی از مسؤلان و فرماندهان نظامی رده بالای حزب الله در یکی از مناطق نزدیک به درگیری در سنگری زیرزمینی مشغول بررسی اوضاع و طرح ریزی برای عملیات بودند که ناگهان دسته ای زنبور وارد سنگر می شود؛ همه چیز به هم می ریزد و فرماندهان برای نجات از دست زنبورها به ناچار سنگر را ترک کرده و از آن فاصله می گیرند؛ لحظاتی بعد موشکی به همان سنگر اصابت کرده و آن را نابود می کند.

یاری مؤمنان سنّتی الهی و حتمی است (و کان حقّاً علیه نصر المؤمنین). گاه حیوانات مأمور اجرای فرمان الهی می شوند (مثل داستان اصحاب فیل) و گاه حتی جمادات (مثل ماجرای طبس که شن های صحرا لشکرکشی نظامی آمریکا را ناکام گذاشت)

و لبنان هم صحنه ای دیگر از همین نمایش الهی بود

                          



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( چهارشنبه 85/9/8 :: ساعت 9:5 عصر )

»» نصرالله در تهران

شاید شنیده باشید که سیّد حسن نصرالله یک ماه پس از پیروزی حزب الله در نبرد 33 روزه ، طیّ یک سفر بسیار محرمانه و حفاظت شده به ایران آمده و با بعضی از مسؤلان کشور از جمله مقام معظم رهبری دیدار کردند. جالب است که بدانید این سفر درست همزمان با روز جهانی قدس انجام شد. یعنی زمانی که بسیاری از لبنانی ها و غیر لبنانی ها منتظر حضور سیّد در یکی از ویژه برنامه های حزب الله در لبنان به مناسبت روز قدس بودند.

یکی از حرف های جالب ایشان در این سفر به مسؤلان ایرانی این بود (نقل به مضمون): امام علی (ع) می فرمایند: کُن بما لاترجوا أرجی ممّا ترجوا. یعنی به آنچه اصلاً امید نداری از آنچه به آن امید داری امیدوارتر باش. هنگامی که بعد از به اسارت گرفتن دو سرباز اسرائیلی ارتش دشمن دست به آن حمله گسترده جنون آمیز زد نهایت امیدواری ما این بود که در پایان این تهاجم و نبرد موجودیت حزب الله حفظ شود و حداکثر ما بتوانیم سلاح مقاومت را دربرابر فشار برای خلع سلاح حفظ کنیم. امّا آنچه در صحنه عمل اتفاق افتاد بسیار بسیار بیش از آن چیزی بود که ما به آن امید داشتیم؛ شکست طرح شوم خاورمیانه جدید آمریکا، بیداری عمومی جهانی دربرابر جنایات رژیم صهیونیستی، اثبات برتری های رزمی حزب الله، شکست مفتضحانه ارتش تا بن دندان مسلّح اسرائیل، به سخره گرفته شدن تجهیزات فوق مدرن نظامی اسرائیل از جمله تانک مرکاوا، زوال اسطوره و افسانه شکست ناپذیری اسرائیل و ریختن هیمنه پوشالین این رژیم، دمیده شدن روح تازه ای در کالبد بی جان نهضت های ضد استکباری مظلومان جهان، اثبات برتری تفکر مقاومت دربرابر تئوری منحط سازش و تسلیم و ... تنها بخشی از دستاوردهای مهم و استراتژیک حزب الله در این نبرد بود که ما به هیچ یک از آن ها کمترین امید و دلبستگی نداشتیم؛ ولی با لطف الهی و نصرت او این اهداف محقق شد.

سیّد مثال جالبی هم از قرآن و ماجرای حضرت موسی (ع) می زد؛ زمانی که موسی دست زن وبچه اش را گرفته بود و در بیابان شبانه حرکت می کرد و راه را گم کرده بود، از دور آتشی روشن دید. به خانواده اش گفت همین جا صبر کنید تا من به سوی آتش بروم بلکه خبری یا قبسی از آنجا برایتان بیاورم. وقتی موسی به آتش رسید ندا آمد که ای موسی من پروردگار توام و تو به پیامبری مبعوث شده ای! آنچه موسی به آن امید داشت بعثت نبود؛ بلکه نهایتاً پیدا کردن راه و آوردن آتش بود. اما دست تقدیر سرانجام داستان را جور دیگری رقم زده بود...

قصه حزب الله و نبرد 33 روزه هم همین طور بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( یکشنبه 85/9/5 :: ساعت 1:38 صبح )

»» در لبنان چه می گذرد؟

 

تحلیل حوادث این روزهای لبنان برای کسانی که از متن واقعه به دور هستند کمی مشکل به نظر می رسد.

پیچیده گی های این اتفاقات جز با دیده ای بصیر و تیزبین دیده نمی شود. چشم نافذ سید حسن همان دیده بیداری است که از میان گرد وغبار آشفته گی های امروز لبنان حقایق را به درستی از اباطیل فتنه گران باز می شناسد و تحلیل های او می رود تا به زودی چشم فتنه را کور کند؛ آنچنان که جدّش امیر مؤمنان (ع) در فتنه داخلی ناکثین چشم فتنه را از حدَقه در آورد.

در این بین چند نکته مختصراً یاد آوری می شود:

1- به زودی پس از پیروزی غرور آفرین حزب الله در نبرد نابرابر 33 روزه با رژیم اشغال گر روشن شد که حمله اسرائیل به لبنان بخشی از سناریوی آمریکایی _ اسرائیلی خاورمیانه جدید بود که با هدف درهم شکستن مقاومت مردمی و خالی کردن پشت حزب الله از بدنه ملّت لبنان صورت گرفت.

2- وقتی بخش اول سناریو با شکست مواجه شد، مرحله دوم طرح با هدف ایجاد آشوب عمومی در لبنان و سوء استفاده از زمینه های طائفی و مذهبی تفرقه در لبنان در هاله ای از ابهام قرار گرفته بود؛ چرا که عملاً ابتکار در دست حزب الله و سید حسن قرار داشت و حضور گسترده اقشار مختلف مردمی از طوایف و مذاهب مختلف در جشن بزرگ پیروزی حزب الله و سخن رانی صریح و روشن گر سیّد راه را بر هدف شوم دشمن مسدود کرد. در این راستا نقش تظاهرات با شکوه مسیحیان لبنان در ابراز وفاداری به حزب الله را نیز نباید نادیده گرفت.

3-  سخنان سیّد در جشن پیروزی و مصاحبه او با شبکه المنار به انضمام اخباری از قبیل ارسال یک کشتی پر از اسلحه آمریکایی برای گروه های مخالف حزب الله، ساز بی کفایتی و خیانت دولت فؤاد سینیوره پیش از جنگ و در طول جنگ را به صدا در آورد و به یک خواست عمومی شکل می داد: برکناری دولت آمریکایی سینیوره و انتخابات زودهنگام مجلس.

4- تهدید سیّد مبنی بر استفاده از سلاح تظاهرات عمومی و به خیابان کشاندن مردم در صورت عدم تمکین دولت در برابر خواست ملّت وحشت سرشاری را بر دل ایادی استکباری دولت و حامیان  بیگانه آنان مستولی کرد و آنان به خوبی دریافتند که تا سقوط دولت بیگانه لبنان دو سه روزی بیش تر باقی نمانده است. استعفای وزرای حزب الله و امل و گروه های حامی حزب الله نیز راه را برای تحقّق سریع تر این هدف باز کرده بود.

5- همان طور که در چنین مواقعی قابل پیش بینی است تنها راه برون رفت از این بحران برای طرف بازنده بازی یک خود زنی سیاسی و مظلوم نمایی در افکار عمومی است تا از این ره گذر علاوه بر جلب مجدد اعتماد مردم انگشت اتهام به سوی طرف مقابل دراز شود و حزب الله به انفعال کشیده شود. امری که با ترور پیر جمیّل وزیر صنایع دولت سینیوره و فرزند امین جمیّل رئیس جمهور مسیحی پیشین لبنان و رهبر حزب مسیحی کتائب به وقوع پیوست.

6- در ساده ترین تحلیل ها که اتفاقاً ازجمله دقیق ترین تحلیل ها هم هستند تنها کسانی که از این ترور منتفع می شوند مخالفان حزب الله و عناصر بیگانه و نفوذی دولت هستند که به راحتی بر موج خشم عمومی ناشی از ترور سوار شده و زمینه انحراف افکار مردم به سوی متهم ساختن حزب الله را فراهم آورده و عملاً بخش دوم سناریوی آمریکایی _ اسرائیلی مذکور  یعنی  ایجاد آشوب عمومی و سوء استفاده از زمینه های طائفی و مذهبی تفرقه در لبنان را کلید بزنند. تشییع جنازه وزیر مقتول که بیشتر به میتینگ سیاسی گروه های مخالف حزب الله شبیه بود و در آن علاوه بر اهانت به سیّد حسن و پاره کردن عکس او به رؤسای جمهور ایران و سوریه هم رحم نشد می تواند سرآغازی برای یک جنگ داخلی مجدّد در لبنان باشد.

7- قشرهای مختلف مردمی طرفدار حزب الله که احساسات پاکشان از این بی حرمتی ها جریحه دار شده است به صورت خودجوش اقدام به برپایی تجمع و تحصّن در دفاع از سیّد کرده و حتی شب گذشته راه فرودگاه بیروت را مسدود کردند. اقداماتی که در صورت عدم کنترل و مدیریت می توانست آبی در آسیاب فتنه دشمن محسوب شود.

8- اما پیام راهگشای سیّد باز هم توطئه دشمن را خنثی کرد و او این بار نه به تظاهرات و خروج از خانه بلکه به حفظ آرامش و صبر و خویشتن داری دعوت کرد: «دبیر کل حزب الله لبنان گفت: برای اجتناب از هر گونه اشتباه و برای اینکه هیچ کس در این مسیر نیفتد از تمامی هواداران می خواهم که از خیابان‌ها خارج شوند و به منازل خود بازگردند.  سید حسن نصرالله خطاب به طرفدارانش خاطرنشان کرد، باید تاب و تحمل پاره کردن تصاویر، دشنام و اهانت کردن و استهزاء را داشته باشیم و منضبط عمل کنیم و اقدامی در خارج از چارچوب قانون انجام ندهیم.»

9- نمی دانم چرا این جمله اخیر سیّد دلم را آتش می زند. شاید چون مرا به 18 تیر 78 می برد. همان روزهایی که عکس سیّد علی را در مقابل چشمانمان پاره می کردند و ما به فرمان خودش بغض هایمان را در گلو فرو می خوردیم و اشک از دیدگانمان جاری بود؛ و یا شاید دوران مظلومیت علی(ع) و صبر او که می گفت: «صبر کردم در حالی که خار در چشم داشتم و استخوان در گلو»...

 10- سیّد حسن همواره ما را به نصرت و پیروزی الهی وعده داده است و همواره گفته است که وعده اش را عملی خواهد کرد و این بار نیز منتظر تحقق نصرت الهی و خروج از این فتنه شیطانی هستیم. چون او را صادق الوعد می دانیم.

النّصرُ آتٍ آتٍ آتٍ إن شاءَ الله !



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/9/3 :: ساعت 4:27 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 10
>> بازدید دیروز: 15
>> مجموع بازدیدها: 327627
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب