سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون طلیعه نعمتها به شما رسید ، با ناسپاسى دنباله آن را مبرید . [نهج البلاغه]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» اخبار لبنان

برای یک نبرد تمام عیار با اسرائیل آماده ایم

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر آمادگی کامل نیروهای مقاومت برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اگر اسرائیل خواهان جنگ تمام عیار است، مقاومت نیز این جنگ را تا حیفا و دیگر شهرهای اسرائیلی خواهد کشاند.

دبیرکل حزب الله لبنان امروز از جنگ تمام عیار علیه رژیم صهیونیستی خبر داد و تهدید کرد که شهرهای اسرائیلی  تا عمق این رژیم هدف حملات موشکی حزب الله قرار خواهد گرفت
وی در پیام رادیویی پس از حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر قدس به محل اقامت وی در جنوب بیروت تهدید کرد علاوه بر شهر حیفا سومین شهر رژیم اسرائیل، دیگر شهرهای اسرائیلی نیز از حملات تلافی جویانه رزمندگان حزب الله درامان نخواهند ماند.
وی خطاب به متجاوزان صهیونیست گفت : "شما جنگ تمام عیاررا می خواستید و ما هم آماده چنین جنگی هستیم تا حیفا و ما بعد حیفا."
نصرالله خواستار مقاومت و وحدت ملت لبنان در مقابله با حملات رژیم صهیونیستی شد.
وی افزود:" ما در مقابل دو گزینه قرار داریم: یا تسلیم شروطی که دشمن می خواهد با حمایت بین المللی و آمریکا و متاسفانه عربی، بر ما دیکته کند، شویم که معنایش وارد شدن لبنان در عصر و دوران اسرائیلی است و یا اینکه مقاومت و ایستادگی کنیم و من باردیگر به شما می گویم که ما پیروز خواهیم شد."

پیام سیدحسن نصرالله پس از آن ایراد شد که تلویزیون المنار اعلام کرد که وی و خانواده وهمراهانش درحمله هوایی جنگنده های اسرائیلی هیچ آسیبی ندیده اند.
تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد که این حمله با هدف ترور سیدحسن نصرالله انجام شد.

 آماده‌ایم قلب اسرائیل را هدف قرار دهیم

در پی حملات اسرائیل به مقر حزب‌الله لبنان و محل سکونت سیدحسن نصرالله، این حزب نیز ناوهای دریایی اسراییلی را در آب‌های مدیترانه مورد هدف قرار داد و یکی از آن‌ها را منهدم کرد.
چند ساعت بعد از این حمله و انهدام یکی از ناوهای اسرائیل در دریای مدیترانه و کشته شدن چهار تن از اعضای این ناو و مفقود شدن چهار تن دیگر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگویی با شبکه‌ «المنار» انهدام یک کشتی جنگی اسراییل که در سواحل لبنان لنگر انداخته بود را تایید کرد.
سیدحسن نصرالله اعلام کرد: کشتی جنگی اسراییل که لبنان را هدف قرار می‌داد، در حال حاضر آتش گرفت و مقابل دیدگان شما غرق شد.
نصر‌الله خطاب به اسراییل گفت: ما برای جنگی علنی و آشکار که قلب اسراییل را هدف قرار دهد، آماده‌ایم. اسراییل اگر می‌خواهد جنگ را آغاز کند و اصول بازی را تغییر دهد، ما نیز جنگ را آغاز می‌کنیم و راکت‌های حزب‌الله حیفا و فراتر از آن را نیز مورد هدف قرار خواهد داد.


دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: تجاوزات اسراییل علیه لبنان تسویه حساب میان ارتش شکست خورده‌ اسرائیل در سال 2000 و ملت لبنان و مقاومت است.
وی اعلام کرد: ما بر ارتش اسراییل پیروز خواهیم شد.
نصرالله خطاب به سران کشورهای عرب و اظهارات برخی مسوولان عربستان گفت: ما اهل ریسک هستیم و تنها آزادی را می‌خواهیم و پیروزی در این ریسک و ماجراجویی نهفته است. ما روی شما حساب باز نمی‌کنیم بلکه ما به خدا تکیه کرده‌ایم؛ چرا که او هرگز ما را تنها نخواهد گذاشت.

تأیید انهدام ناو و ناپدیدی چهار سرباز اسرائیل

یک سخنگوی رژیم اسرائیل سخنان سیدحسن نصر‌الله، دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره انهدام یک کشتی جنگی اسرائیلی را تایید کرد و از ناپدیدشدن چهار سرباز این رژیم خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از سخنگویان رژیم صهیونیستی با تایید خبر انهدام یک کشتی جنگی این رژیم در حمله مبارزان حزب‌‌الله اعلام کرد در این حمله چهار سرباز اسرائیلی ناپدید شدند.


این سخنگوی رژیم صهیونیستی گفت نیروهای حزب‌الله دیشب چند فروند موشک به سوی این کشتی جنگی در سواحل بیروت شلیک کردند که علاوه بر آن، یک کشتی غیرنظامی خارجی نیز دچار خسارت شد.
سید حسن نصر‌الله دبیر کل حزب‌الله پیش از این از انهدام این کشتی اسرائیلی خبر داده بود.
بنا بر این گزارش، یک فروند از موشک‌های حزب‌الله به کشتی جنگی اسرائیلی اصابت کرد که به ناپدیدشدن چهار سرباز اسرائیلی و عقب‌نشینی آرام آرام این کشتی به سوی اسکله حیفا در شمال اسرائیل انجامید.
سخنگوی اسرائیلی نتوانست تعیین کند که این کشتی با موشک هدف قرار گرفته یا هواپیمای بدون خلبان و تنها گفت: «ما درباره همه فرضیه‌ها تحقیق می‌کنیم.»

شیوه جدید اسرائیل برای تخریب نصرالله

هواپیماهای رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه، اعلامیه‌هایی را بر ضد سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان بر فراز بیروت پخش کردند. 
بر روی این اعلامیه‌ها کاریکاتور و جمله‌هایی بر ضد سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان دیده می‌شود.
برپایه این گزارش، هواپیماهای اسرائیلی بامداد امروز بسته‌هایی از این اعلامیه‌ها را با چتر در مرکز بیروت پخش کردند اما سازمانهای امنیتی لبنان بلافاصله به جمع آوری آنها پرداختند.
هواپیماهای اسرائیلی پیشتر نیز اعلامیه‌هایی را پخش کرده و از لبنانیها خواسته بودند از حضور در اماکنی که حزب‌الله در آن مقر دارد، خود داری کنند.

هشدار یک مقام اسرائیلی درباره حمله موشکی حزب الله به تل آویو

اولین حمله موشکی حزب الله به شهرک طبریا و فرار جهانگردان

منابع نظامی اسرائیل اعتراف کردند که نیروهای حزب الله برای اولین بار شهرک طبریا را در شمال فلسطین اشغالی،هدف حملات موشکی خود قرار دادند که بر اثر آن شماری زخمی شدند.
جهانگردان درحال فرار از شهرک صهیونیست نشین طبریا در شمال فلسطین اشغالی هستند و مقامهای اسرائیل از شهرک نشینان خواسته است به مکانهای امن بروند.

منابع رژیم اسرائیل اعلام کردند : در حملات موشکی حزب الله به شهرکهای صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی 29 تن زخمی شدند. و توپخانه های اسرائیل نیز منطقه عیترون درجنوب لبنان را به شدت گلوله باران کردند. شبکه الجزیره نیز اعلام کرد: یک مسئول نظامی اسرائیل درباره حملات موشکی حزب الله به تل آویو هشدار داد.
شبکه العربیه نیز گزارش داد که در حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به منطقه شتوریا در اتوبان بیروت به دمشق، 8 شهروند لبنانی شهید شدند.
سخنگوی ارتش لبنان نیز امروز گفت که جنگنده های اسرائیلی پیش از ظهر امروز، بارها جنوب بیروت(ضاحیه) را بمباران کردند.
به گزارش العربیه، یک مقام اسرائیلی مدعی شده است که حدود 100 ایرانی درحال جنگیدن با ارتش اسرائیل در لبنان هستند.
وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرده است که تاکنون در حملات مستمر ارتش اسرائیل، تاکنون دست کم 79 شهروند شهید و 250 تن دیگر زخمی شدند.
خبر دیگر اینکه در حمله توپخانه های اشغالگران قدس به جنوب لبنان، 11 تن از جمله چند زن و کودک شهید شدند، این افراد در پی حملات مستمر رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی درحال فرار به مکانهای امن بودند، که هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفتند.




نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( شنبه 85/4/24 :: ساعت 4:35 عصر )

»» دستاوردهای ابتکار تازه حزب‌الله لبنان

سرانجام پس از حدود دو هفته از حمله اسرائیل به نوار غزه و محاصره شدید غیر نظامیان فلسطینی و انهدام نیروگاه برق غزه از سوی اسرائیل و قطع برق مردم در هوای گرم تابستان و به خاک و خون کشیده شدن تعدادی از مردم بی‌سلاح و عدم حمایت جدی کشورهای دنیا از مظلومان فلسطینی، گروه حزب‌الله لبنان، دست به کار شده و با حمله به مواضع نظامی اسرائیل، یک تانک «مرکاوا» را منهدم کرد و هشت نظامی اسرائیلی را به هلاکت رساند و دو نفر از آنان را نیز به اسارت خود درآورد تا یک کمک عملی و اساسی به مردم فلسطین کرده باشد.

 

[Hezbollah Party, yellow on black variant (Lebanon)]


نتایج این اقدام ارزشمند حزب‌الله را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:
1ـ گروه‌های مبارز ضداسرائیلی، توانایی‌های زیادی در مقابله با ارتش بسیار مجهز اسرائیل دارند و با تفکر و تدبیر و با بررسی نقاط ضعف دشمن در هر شرایطی، می‌توانند، ضربات سهمگینی بر آن وارد کنند. طی یک ماه گذشته، دو عملیات مهم؛ یکی از سوی جنبش حماس و از طریق کندن تونل و ورود به پایگاه نظامیان اسرائیل و دیگری از سوی حزب‌الله لبنان صورت گرفته و موفق شدند تا سه نفر نظامی اسرائیلی را به اسارت درآورده و توانایی خود را در طراحی عملیات پیچیده علیه دشمن نشان دادند.

2 ـ گروه‌های حماس و حزب‌الله لبنان، نشان داده‌اند که آنها تمرکز تلاش خود را به رغم شرایط سخت بر نظامیان اشغالگر صهیونیست گذاشته‌اند، در حالی که ارتش اسرائیل، به مردم غیرمسلح، زنان و کودکان و به مناطق مسکونی حمله می‌کنند. حمله ارتش اسرائیل به خانواده‌ای فلسطینی، که برای تفریح به کنار ساحل نوار غزه رفته بودند و کشتن یک خانواده، جلوی چشمان دختر کوچکشان و حمله اخیر اسرائیل به عموم مردم غزه، بیانگر این سیاست غیربشری اسرائیل است.

3 ـ روش اسرائیل در حمله به مردم بی‌پناه و بی‌چیز، بیانگر این است که آنها توان برخورد با رزمندگان پرانگیزه فلسطینی و لبنانی را ندارند و به رغم داشتن تمام تجهیزات لازم برای شناسایی، از قبیل هواپیمای بدون سرنشین، خرید جاسوسان، سیستم‌های الکترونیکی برای شنود مکالمات و ... نمی‌توانند، با تعداد اندکی از رزمندگان از جان گذشته، مقابله کنند، برای همین، برای فرونشاندن خشم خود، از ظهور چنین قدرت زوال ناپذیری به مردم پرورش‌دهنده چنین رزمندگانی حمله می‌کنند.

4 ـ همچنین عملیات حزب‌الله و حماس در به اسارت گرفتن سربازان اسرائیلی، نشان داده که است؛
الف ـ اسرائیل قادر به کنترل اطلاعاتی حزب‌الله و حماس نیست و نمی‌تواند، برنامه‌های آنها را پیش‌بینی و یا کشف کند.
ب ـ سربازان اسرائیلی از روحیه پایینی برخوردارند و قادر به نبرد تن‌به‌تن نیستند.
ج ـ استحکامات اسرائیلی، همگی نفوذ‌پذیرند و انسان‌های شجاع و نترس و مقاوم، می‌توانند از این موانع عبور کنند.

5 ـ مردم لبنان و فلسطین، دریافتند که اگر سال‌ها منتظر باشند تا اسرای آنها که در بینشان تعداد زیادی زن و کودک و افراد مسن هستند، از سوی اسرائیل آزاد شوند یا این که جوامع بین‌المللی از قبیل سازمان ملل به اسرائیل فشار آورند تا آنها را از زندان آزاد کند، اتفاقی نخواهد افتاد، برای همین، خود باید دست به کار شوند و هزاران اسیر دربند را آزاد کنند. به اسارت گرفتن نظامیان دشمن، یکی از بهترین شیوه‌ها برای آزادی اسرای دربند فلسطینی و لبنانی است که تعداد آنان، از ده‌هزار نفر افزون است.
انشاءالله، روزهای آینده مردم فلسطین و لبنان با آزادی اسرایشان از چنگال رژیم اسرائیل، جشن بزرگی را برگزار خواهند کرد.

6 ـ اسرائیل به خوبی می‌داند که باز شدن جبهه‌ای در جنوب لبنان، نیروهای او را تجزیه خواهد کرد و ادامه سرکوب فلسطینیان در نوار غزه، پایدار نخواهد بود؛ بنابراین، باید مقامات رژیم صهیونیستی، تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند، ناتوانایی‌های بیشتری از خود نشان دهند و اسرای بیشتری را به فلسطینی‌ها و لبنانی‌ها تقدیم کنند و یا در همین شرایط، با عقب‌نشینی از نوار غزه، به تهاجمات خود پایان دهند.

7ـ اسرائیل باید درک کند که حمله به غزه و به اسارت گرفتن وزرای دولت حماس و نمایندگان مردم فلسطین در مجلس آن کشور، موجب سقوط دولت برآمده از اراده مردم در فلسطین نخواهد شد و آنان و حامیان آمریکایی و اروپایی‌شان، باید بپذیرند که به اراده و خواست مردم فلسطین تسلیم شوند.

8 ـ با عملیات حزب‌الله، مردم دنیا به خوبی دریافتند که اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره)، موجب قدرتمند شدن مظلومان عالم در مقابل زورگویان می‌شود و این امام خمینی است که حتی پس از رحلت از این جهان فانی، همچنان پرچمدار موضوع فلسطین در جهان بوده و طرفداران اندیشه‌های او، بهترین حامیان واقعی مردم فلسطین هستند.

9ـ این عملیات، موجب همگرایی بیشتر بین شیعه و سنی و نیز وحدت بیشتر مسلمانان خواهد شد و همه درمی‌یابند که شیعه، باید طرفدار سنی و سنی نیز باید طرفدار شیعه باشد و همچون فلسطین، همه در برابر دشمن عنود بایستند و مقاومت کنند و این وضعیتی که در عراق پدید آمده و جنگ مذهبی و قومی به راه افتاده، برنامه آمریکا و اسرائیل است و مسلمانان در آنجا باید به هوش باشند و فوری به مردمکشی پایان دهند.

10ـ این اقدام حزب‌الله، نشان داد که مسئله فلسطین، مسئله جهان اسلام است و حمله به مردم آن، تهاجم به همه مسلمانان جهان تلقی می‌شود و واکنش جدی را در پی خواهد داشت.

11 ـ این عملیات فشار داخلی بر نخست‌وزیر اسرائیل را افزایش داده و دولت وی را به عنوان دولتی ناکارآمد در افکار عمومی، جلوه خواهد داد.
در مجموع، اسرائیل باید درک کند که حزب‌الله، قوی‌تر از آنی است که او تصور می‌کند و باید بپذیرد که هم‌اکنون، تلاویو زیر پوشش برد سلاح‌های حزب‌الله است و مردم و دولت لبنان هم دریافته‌اند که حزب‌الله، ریشه اصلی قدرت لبنان است و آنان این قدرت عظیم را با طرح‌های اسرائیلی خلع سلاح حزب‌الله از دست نخواهند داد و برای اسرائیل مرزهای امن درست نخواهند کرد و برای گسترش امنیت لبنان، حزب‌الله را تقویت خواهند کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/4/23 :: ساعت 2:40 عصر )

»» رژیم صهیونیستی دبیر کل حزب الله لبنان را تهدید به ترور کرد

سید حسن نصر‌الله، دبیر کل حزب الله لبنان، از سوی رژیم صهیونیستی تهدید به ترور شد.

بنا به گزارش های رسیده به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رون‌باراون" وزیر داخلی اسرائیل امروز تهدید کرد، سید حسن نصرالله لبنان را از بین خواهد برد. این وزیر اسرائیلی به رادیو سراسری اسرائیل گفت: نصرالله خود سرنوشت خویش را رقم زده است و در زمان مناسب با او تسویه حساب خواهیم کرد.

نمایش تصویر در وضیعت عادی


از سوی دیگر "حاییم رامون" وزیر دادگستری اسرائیل به رادیو نظامی این رژیم گفت: اسرائیل در قبال حزب الله همان روشی را اتخاذ خواهد کرد که آمریکایی‌ها بر ضد اسامه بن لادن رهبر سازمان القاعده یا روس‌ها بر ضد تروریست‌های چچن در پیش گرفتند. "عمر پرتس" وزیر دفاع اسرائیل روز پنج شنبه تاکید کرد، این رژیم خواهان درهم شکستن حزب الله لبنان است.

دشمن صهیونیستی نمی داند و نمی تواند بفهمد که شهادت در راه آرمان های الهی تنها آرزوی مجاهدان فی سبیل الله است. آرزویی که تحقق آن را در هر قنوت نمازشان از حضرت حقّ التماس می کنند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/4/23 :: ساعت 2:19 عصر )

»» حزب الله ؛ حرکت در حوزه مقاومت و سیاست

جنبش مقاومت حزب الله لبنان با اقدام اخیر خود برای مبارزه با رژیم صهییونیستی در صدد است تا پس از مدتی مقاومت را همزمان با مشارکت در صحنه سیاسی این کشور ادامه دهد.

"هـمـان‌ گونه‌ که‌ صهیونیستها برای‌ برپایی‌ اسرائیل‌ از هیچ‌ کوششی‌ دریـغ‌ نـکـرده ‌اند، ما نیز با جدیت‌ تلاش‌ خواهیم‌ کرد تا اسراییل‌ نـابـود شـود".

این‌ سخن‌ را "سید حسن‌ نصرالله" دبـیـر کـل‌ حـزب‌ الـلـه‌، در اوائل سال 1999‌، در دیـدار بـا هـیـئتی‌ از شخصیتها و نـمـایـندگان‌ احزاب‌ عربی‌ و اسلامی‌ مط‌رح‌ کرد و آن زمانی بود که‌ حدود دو  مـاه‌ از حمله‌ اسرائیل‌ به‌ نیروگاههای‌ برق‌ می‌ گذشت‌ و در کشورهای‌ عـربـی‌ نیز، راهپیمایی هایی ‌در‌ حمایت‌ از حزب‌ الله‌ و مبارزات‌ آن‌ بـرپـا شـد و رهبران‌ و مسئولان‌ عرب‌ به‌ منظ‌ور تایید و حمایت‌ از ایـن‌ حـزب‌ بـه‌ لـبـنان‌ سفر کردند.

سید حسن‌ نصر الله‌ در برابر اعـضا و رزمندگان‌ حزب‌ الله‌ با مشخص‌ کردن‌ مدت‌ زمان‌ معینی‌ برای‌ از مـیـان‌ بـرداشـتـن‌ اسـراییل‌ می‌ گفت‌: "مـبـارزه‌ با اسرائیل‌ هنوز به‌ پایان‌ نرسیده‌ و پیروزیهای‌ بزرگی‌ در انـتـظ‌ار مـاست‌. از شـمـا می‌خواهیم‌ فروتن‌ و درعین‌ حال‌ محتاط‌ باشید و روابط‌ حسنه‌ خـود را بـا جـنـبـش‌ حـفـظ‌ کـنید و از اختلاف‌ و دو دستگی‌ بـپرهیزید و نگذارید با ایجاد شکافی‌ میان‌ خود، اسرائیل‌ از آن‌ بهره‌ بگیرد."

هسته‌های‌ مرکزی‌ حزب‌ الله‌

جنبش حزب الله در اوایل سال های 1980 در لبنان ظهور کرد و به عمده ترین جنبش اسلامی در منطقه مبدل شد که مصمم به بیرون راندن نظامیان اسرائیلی از لبنان بود.

هـسـتـه‌ اولـیه‌ حزب‌ الله‌ و ساختار تشکیلاتی‌ آن‌ از اسلام گرایان‌،اعـضاء و نیروهای‌ "حزب‌ الدعوه‌" به‌ رهنمود علامه‌ سید محمد حسین‌ فـضـل‌ الـلـه‌، اتـحادیه‌ دانشجویان‌ مسلمان (شاخه‌ دانشجویی‌ حزب‌ الـدعوه‌)، مسئولان‌ جنبش‌ امل‌، اعضای‌ جنبش‌ فتح ‌(جریانی‌ اسلامی‌ که‌ ابـوجـهـاد -خلیل‌ الوزیر- آن‌ را رهبری‌ می‌کرد) و دیگر احزاب‌ و از جـمـلـه‌ حـزب‌ کمونیست‌ لبنان‌، تشکیل‌ شد. به‌ عبارت‌ دیگر حزب‌ الـلـه‌ از تـمام‌ جریانهایی‌ که‌ تحت‌ تاثیر انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ و رهبر آن‌، امام‌ خمینی‌(ره) قرار گرفته‌ بودند، شکل گرفت.

کـسـانـی‌ کـه‌ از حـزب‌ الـدعوه‌ و جنبش‌ امل‌ وارد حزب‌ الله‌ شدند: عـبـارتـنـد از: سـیـد عباس‌ موسوی‌ ـ که‌ در حمله‌ هلیکوپترهای‌ اسـرائـیـلـی‌ به‌ خودرو حامل‌ وی‌ در سال‌ 1992 به‌ شهادت‌ رسید ـ، شـیـخ‌ صـبـحـی‌ ط‌فـیلی‌، سید حسین‌ موسوی‌، سید حسن‌ نصرالله‌، سید ابـراهیم‌ امین‌ السید، شیخ‌ حسین‌ الکورانی‌، شیخ‌ نعیم‌ قاسم‌، شیخ‌ مـحـمد یزبک‌، حسین‌ خلیل‌، محمد رعد، محمد فنیش‌، محمود القاطی‌، مـحـمد الخفا (ابوسعید)، محمد یاغی‌ (ابوسلیم‌).

همه‌ این‌ افراد بـعـدهـا عـهـده ‌دار مـسئولیتهایی‌ در حزب‌ شدند و برخی‌ از آنها هـمـچنان‌ دربخشهای‌ گوناگون‌ حزب‌،مسئولیتهای‌ مهمی‌ دارند. شیخ‌ راغـب‌ حـزب‌ نـیـز یـکـی‌ از همین‌ افراد بود که‌ در سال‌ 1984 به‌ شـهـادت‌ رسید. شیخ‌ عباس‌ حرب‌ و همچنین‌ شیخ‌ عبدالکریم‌ عبید نیز کـه‌ در سـال‌ 1989 از سـوی‌ اسـرایـیـل‌ ربوده‌ شد، از جمله‌ همین‌ افراد به‌ شمار می‌روند.

از جـنبش‌ فتح‌ نیز شماری‌ زیادی‌ از نیروها به‌ حزب‌ الله‌ پیوستند کـه‌ برجسته ‌ترین‌ آنها عبارتند از:عماد مغنیه‌، یکی‌ از چهره‌ های‌ بـرجسته‌ امنیتی‌ حزب‌، ابوحسن‌ سلامه‌ (خضر سلامه‌)، مسئول‌ امنیتی‌ و نظ‌امی‌ حزب‌ که‌ در سال‌ 1991 از سوی‌ اسراییل‌ به‌ قتل‌ رسید.

از حـزب‌ کـمونیست‌ نیز عبدالهادی‌ حماده‌ به‌ حزب‌ الله‌ پیوست‌. او یکی‌ از چهره‌های‌ فعال‌ امنیتی‌ درحزب‌ الله‌ به‌ شمار می‌رفت.  
تـشکیلاتی‌ که‌ بعدها نام‌ "حزب‌ الله‌ " را به‌ خود گرفت‌،از تمامی‌ نـیـروهـا و هـواداران‌ و شـاگـردان‌ آنها به‌ وجود آمد .

ایـن‌ عـده‌ با گروهها و نیروهای‌ پراکنده‌ در گوشه‌ و کنار بیروت‌ و نـاحـیـه‌ جنوبی‌ ارتباط‌ داشتند و تمامی‌ این‌ گروهها و نیروها نـیـز خـواسـتـار مبارزه‌ با رژیم اسرائیل‌ بودند.

هـمـزمان‌ با استقبال‌ روز افزون‌ داوط‌لبان‌ از پادگانهای‌ آموزشی‌ ‌، بـسـیاری‌ از این‌ نیروها و سایر نیروها با گـروهها و تشکلهای‌ پراکنده‌ ارتباط‌ برقرار می‌کردند و درمناط‌ق‌ گـونـاگـون‌ تـحـت‌ اشـغـال‌، به‌ عملیات‌ نظ‌امی‌ کاملاً محرمانه‌ دست‌ مـی‌زدند، به‌ ط‌وری‌ که‌ هیچ‌ کس‌ نمی ‌دانست‌ دیگران‌ چه‌ می ‌کنند و هیچ‌ دسـتـه‌ و گـروهـی‌،از اقـدامـات‌ دسته‌ و گروه‌ دیگر آگاهی‌ پیدا نـمـی‌کـرد. بـرخـی‌ ازعـملیاتها بدون‌ آنکه‌ کسی‌ آن‌ را هدایت‌ و نـظ‌ارت‌ کـنـد، اجرا می‌ شد و برخی‌ دیگر نیز با نامهای‌ گوناگونی‌ هـمـچـون‌ "پـرچـم‌ سـیـاه‌"، "سـربازان‌ الله‌"، "هواداران‌ انقلاب‌ اسـلامـی‌"، "جـهاد اسلامی‌"، "انقلاب‌ اسلامی‌ فراگیر" و... به‌ اجرا در مـی‌آمـد و پاره ‌ای‌ دیگر نیز به‌ گونه ‌ای‌ اجرا می ‌شد که‌ کسی‌ از آن‌ خـبردار نمی شد. حزب‌ الله‌ در آستانه ورود هزاره جدید کمیته ‌ای‌ را مامور کرد تـا رویـدادهـا و جـزئیات‌ عملیات‌ نظ‌امی‌ آن‌ زمان‌ (1982 ـ 1983) را مـورد تحقیق‌ و بررسی‌ قرار دهد و به‌ گونه ‌ای‌ مستند در تاریخ‌ شکل ‌گیری‌ جنبش‌ مقاومت‌، ثبت‌ و ضبط‌ گردد.
پـس‌ از شهادت‌ "شیخ‌ راغب‌ حرب"‌ در سال‌ 1984، سید عباس‌ مـوسـوی‌ و شـیـخ‌ صـبحی‌ ط‌فیلی‌ کانالی‌ ارتباطی‌ به‌ منظ‌ور انتقال‌ دیـدگاهها و رویکردهای‌ جنبش به نسل بعدی‌ وجود آوردند و از آن‌ پس‌ به‌ عـنـوان‌ حـلقه‌ ارتباط‌ گروهها و نیروهایی‌ واردعمل‌ شدند که‌ این‌ گـروهـها و نیروها بی‌ آنکه‌ نام‌ ثابت‌ و مشخصی‌ داشته‌ باشند، در این‌ جریان‌ اسلامی‌ شرکت‌ کرده‌ بودند و به‌ فعالیت‌ می -‌پرداختند.

نخستین‌ عملیات‌ مقاومت

در پـایـان‌ سـال‌ 1983، در پـی‌ عـملیات‌ نظ‌امی‌ نیروهای‌ مقاومت‌، اشـغـالـگـران‌ اسـرائیلی‌ از بیروت‌، الجبل‌ و بخشی‌ از جنوب‌ عقب‌ نـشـینی‌ کردند. در این‌ عملیات‌، علاوه‌ بر جنبش‌ امل‌ که پایه و اساس تکشیل حزب الله بود، سایر احزاب‌ لـبنانی‌ نیز شرکت‌ داشتند،اما عملیات‌ مهمتری‌ که‌ سر و صدای‌ آن‌ در لـبـنـان‌ و کـشـورهـای‌ جهان‌ پیچید، یک‌ سلسله‌ عملیات‌ شهادت‌ ط‌لـبـانـه ‌ای‌ بود که‌ اجرای‌ آن‌ به‌ جریان‌ اسلامی‌ جدید ـ که‌ انقلاب‌ اسـلامـی‌ ایـران‌ سـرچـشـمـه‌ آن‌ به‌ شمار می‌رفت‌ ـ نسبت‌ داده‌ شد.

نـخـستین‌ و سهمگین ترین‌ عملیاتی‌ که‌ تا آن‌ زمان‌ علیه‌ اشغالگران‌ اسـرائـیـل‌ به‌ اجرا درآمد، عملیات‌ شهادت‌ ط‌لبانه‌ "احمد قصیر" در نـوامـبـر سـال‌ 1982 بـود. ایـن‌ عملیات‌ نخستین‌ واکنش‌ شدید در بـرابـر اشـغـال‌ و ادامـه‌ آن‌ به‌ حساب‌ می ‌آمد و در واقع‌ بیانگر چـگونگی‌ رویارویی‌ و کارزاری‌ بود که‌ ارتش‌ رژیم اشغالگر اسرائیل پس‌ از آن‌ در لـبـنان‌ با آن‌ مواجه‌ شد و نشان‌ می ‌داد نوع‌ دیگری‌ از مقاومت‌ پا به‌ عرصه‌ وجود گذاشته‌ است‌.

"شهید احمد قصیر"

در ایـن‌ عـمـلیات‌، احمد قصیر با خودرویی‌ حامل‌ مواد منفجره‌ به‌ ط‌رف‌ مـقـر فـرمـانـدار نـظ‌امی‌ صور حمله‌ کرد و بیش‌ از 9 تن‌ از نظامیان و افسران‌ اسرائیلی‌ را به‌ هلاکت‌ رساند،البته‌ شماری‌ از فـلـسـط‌ینیان‌ و لبنانیهای‌ بازداشت‌ شده‌ در این‌ ساختمان‌ نیز جـان‌ خـود را از دسـت‌ دادنـد. در آن‌ زمان‌ هیچ‌ کس‌ مسئولیت‌ این‌ عـمـلیات‌ را برعهده‌ نگرفت‌ و تا سال‌ 1985 نام‌ مجری‌ این‌ عملیات‌ مـخفی‌ ماند. در این‌ سال‌ بود که‌ "حزب‌ الله‌" هویت‌ وگرایش‌ وی‌ را فـاش‌ کرد‌. او احمد قصیر از روستای‌ دیر قانون‌ النهر بود.

"منطقه عملیاتی شهید احمد قصیر"

شـهـید شیخ‌ راغب‌ حرب‌ که یـکـی‌ از مـوثرترین‌ چهره‌ها در بسیج‌ و ترغیب‌ افراد به‌ مبارزه‌، با اسرائیل‌ به‌ شمار می‌رفت‌ یکی‌ از مهمترین‌ شخصیتهای‌ دینی‌ بود که‌ در چـارچـوب‌ "حـزب‌ الـلـه‌" به‌ رشد و بالندگی‌ نیروهای‌ مقاومت‌ کمک‌ مـی ‌کـرد. او بـسـیـار فـعال‌ و پرکار بود و با الهام از انقلاب اسلامی ایران و امام‌ خـمـیـنـی‌ بنیانگذار این انقلاب در زمـینه‌ سازی‌ برای‌ انقلاب‌، مسجد را به‌ عنوان‌ نقطه‌ آغـازیـن‌ شـکـل‌ گـیری‌ فعالیتها و اقدامات‌ و محل‌ برقراری‌ روابط‌ مـحکم‌ و صمیمی‌ با افراد پیرامون‌ خود، برگزید. 

حزب‌ الله‌ استراتژی مقاومت و مبارزه با اسرائیل

 "مـبـارزه‌ بـا اسرائیل‌" عبارتی‌ است‌ که‌ حزب‌ الله‌ توانست‌ با آن‌ وارث‌ احـزاب‌ گـونـاگـون‌ اعتقادی‌، کمونیستی‌، لائیک‌ و ملی‌ گرایی‌ شـود که‌ پیش‌ از اشغال‌ فلسط‌ین‌ شکل‌ گرفته‌ بودند. همچنان‌ که‌ این‌ حـزب‌ بـا همین‌ عبارت‌ توانست‌ وارث‌ تشکیلات‌ و جنبشهای‌ انقلابی‌ پس‌ از اشـغال‌، گردد. حزب‌ الله‌ پس‌ از حمله‌ اسراییل‌ در سال‌ 1982 و در پـی‌ بـحـرانی‌ شدن‌ اوضاع‌ به‌ نفع‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ پا به‌ عرصه‌ وجـود نـهاد.

این حزب‌ الله‌ با  پـایـداری‌ در جـنگ‌ با اسرائیل‌ دستاوردها و موقعیتهای‌ درخشانی‌ را بـه‌ دسـت‌ آورد کـه‌ در نتیجه‌ آن‌ بار دیگر توازن‌ قوا در جنگ‌ عـربـی‌ ـ اسـرائیلی‌ برقرار شد و نخستین‌ شکست‌ سخت‌ و عقب‌ نشینی‌ برای‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ رقم‌ خورد.

حزب الله‌، با موفقیت‌، گزینه‌ دیـگـری‌ غیر از گزینه‌ سازش‌ در برابر اسرائیل‌ را مط‌رح‌ می‌کند و آن‌ گـزینه‌ عبارت‌ است‌ از: ایستادگی‌،مقاومت‌ واعتقاد به‌ داشتن‌ توانایی‌ لازم‌ برای‌ شکست‌ اسراییل‌ و بازپس ‌گیری‌ حق‌ و زمین‌.

شـیـخ‌ صـبـحـی‌ ط‌فـیـلـی‌، دبیرکل‌ پیشین‌ حزب‌ الله‌، با اشاره‌ به‌ اقـدامات‌ اولیه‌ برای‌ شکل‌گیری‌ این‌ حزب‌ می‌گوید:اوضاع‌ نابسامان‌ و بـه‌ هـم‌ ریخته‌ بود و تجارت‌ و سیاست‌ و دین‌ به‌ هم‌ آمیخته‌ شده‌ بـودنـد تا جایی‌ که‌ حتی‌ برخی‌ از بزرگان‌ و مشایخ‌ نیز به‌ تجارت‌ اشـتـغـال‌ داشتند.در این‌ هنگام‌ بود که‌ دربـاره‌ پـایه ‌ریزی‌ جنبشی‌ که‌ از اصول‌ خدشه ‌ناپذیر اسلامی‌ سرچشمه‌ گـرفـتـه‌ بـاشد و بتواند وضعیت‌ موجود را تحت‌ تاثیر قرار دهد، مشورتها و گفتگوهایی‌ صورت‌ پذیرفت‌.
 
حـمله‌ هوایی‌ اسرائیل‌ در 4 ژوئن‌ آغاز شد و دو روز ادامه‌ یافت‌.در شـشـمین‌ روز از این‌ حمله‌ بود که‌ حمله‌ زمینی‌ نیز آغاز شد و نـیـروهـای‌ اسرائیلی‌ تا آستانه‌ بیروت‌ پیش‌ رفتند و این‌ شهر را بـه‌ مـحاصره‌ خود در آوردند. پس‌ از آن‌، این‌ نیروها به‌ سمت‌ شرق‌ حـرکـت‌ کـردنـد و بـحـمـدون‌ را به‌ تصرف‌ درآوردند که‌ در پی‌ آن‌ نـیروهای‌ سوریه‌ مجبور شدند تا بقاع‌ عقب‌ نشینی‌ کنند و در آنجا مـجـددًا صـف‌ آرایـی‌ کنند

فـرمـاندهی‌ این‌ نیروها، این‌ منط‌قه‌ را به‌ عنوان‌ مرکز فرماندهی‌ یـگـانـهـایـی‌ که‌ از بقاع‌ وارد آن‌ شده‌ بودند،اعلام‌ کرد و این‌ یـگـانـهـا در سـه‌ مـوقـعیت‌ اصلی‌ مستقر شدند: روستای‌ بریتال‌، زادگـاه‌ شـیـخ‌ صـبـحی‌ ط‌فیلی‌، نخستین‌ دبیرکل‌ حزب‌ الله‌: روستای‌ الـنـبـی‌ شیت‌، زادگاه‌ شهید سید عباس‌ موسوی‌، دومین‌ دبیرکل‌ حزب‌ الـلـه‌ کـه‌ در سـال‌ 1992 بـه‌ شهادت‌ رسید و همچنین‌ زادگاه‌ سید حـسـیـن‌ موسوی‌، رئیس‌ جنبش‌ اسلامی‌ امل‌ که‌ از جنبش‌ امل‌ به‌ ریاست‌ نـبـیـه‌ بـری‌ انشعاب‌ کرد سپس‌ در سـازماندهی‌ نیروهای‌ اولیه ‌ای‌ که‌ در آینده‌ پیکره‌ "حزب‌ الله‌" را تـشـکـیل‌ داد، اما سومین‌ مرکز استقرار نـیـروها، شهر بعلبک‌، زادگاه‌ سید ابراهیم‌ ایمن‌ السید، نخستین‌ سـخنگوی‌ رسمی‌ حزب‌ الله‌ پس‌ از شکل‌گیری‌ آن‌ در سال‌ 1985 بود.
بـا مـتوقف‌ شدن‌ حمله‌ اسرائیل‌ در مناط‌قی‌ که‌ از جنوب‌ تا بحمدون‌ و از آنـجـا تـا اط‌راف‌ بـیـروت‌ را در بر می‌گرفت‌، چنین‌ به‌ نظ‌ر رسـیـد کـه‌ رویـارویـی‌ با اشغالگران‌،با توجه‌ به‌ ناهماهنگی‌ و نـاسـازگـاری‌ نـیـروهـا برای‌ ورود در جنگهای‌ کلاسیک‌، باید شکل‌ دیـگـری‌ بـه‌ خـود بگیرد. از این‌ رو ماموریت‌ نیروها در بـقـاع‌، بـه‌ مـامـوریت‌ دفاعی‌ تبدیل‌ شد تا در صورت‌ گسترش‌ حملات‌ اسـرائـیـلـی‌ ایـن‌ نـیـروهـا بتوانند به‌ حمایت‌ و پشتیبانی‌ از نـیـروهـای‌ سـوری‌ برخیزند. افزون‌ بر این‌، وظ‌یفه‌ دیگری‌ نیز به‌ نـیـروهـا سـپـرده‌ شد و آن‌ آموزش‌ و آماده‌ سازی‌ لبنانیها برای‌ جـنـگـهـای‌ چـریـکـی‌ و آزادسـازی‌ خاک‌ خود بود. در همین‌ راستا پـادگـانـهـای‌ آموزشی‌ زیادی‌ در مناط‌ق‌ گوناگون‌ به‌ وجود آمد که‌ مـهـمـتـریـن‌ پـادگانهای‌ آموزشی‌ منط‌قه‌ الشعری‌ و جنتا در کنار روسـتـای‌ البنی‌ شیت‌ بود. این‌ منط‌قه‌ در نزدیکی‌ مرز شرقی‌ سوریه‌ قـرار دارد و همان‌ جایی‌ است‌ که‌ پادگانهای‌ آموزشی‌ جنبش‌ امل‌ در آن‌ واقـع‌ شده‌ و این‌ جنبش‌ از همان‌ زمان‌ بود که‌ بیشتر نیروها و هـواداران‌ بقاعی‌ خود را از دست‌ داد و بر شمار هواداران‌ "جنبش‌ اسلامی‌ جدید" که‌ بعدها "حزب‌ الله‌" نام‌ گرفت‌، افزوده‌ شد.

حزب الله؛ حال و چشم انداز

اکنون حزب الله جنبشی مشروع تلقی می شود که در دو حوزه مقاومت و سیاست فعالیت دارد. این جنبش همچنین با استفاده از ایدئولوژی پویا و دینامیک خود بر آن است تا با زنده نگهداشتن روحیه مقاومت با استفاده از کرسی مشروعیت آراء مردمی بر حق لبنان برای مقابله با اشغال و آزاد سازی سرزمین اشغالی و تاکید بر تمامیت ارضی این سرزمین تاکید کند.

از زمان عقب نشینی اسرائیل به این سو، گفته شده است که حزب الله برای مقابله با احتمال تجدید خصومتها، به ایجاد زیربناهای منظم و هماهنگ نظامی در منطقه مرزی پرداخته است و این نشان گر آینده نگری اساسی و تدورن استراتژی درست در این جنبش می باشد.
منبع: خبرگزاری مهر



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/4/23 :: ساعت 2:5 عصر )

»» از لبنان چه خبر؟

این روزها اگرچه به سختی درگیر مسائل لبنان و فلسطین هستم و به همین دلیل فرصتی برای به  روز رسانی وبلاگ نداشتم، اما نمی توانم شما را از سیر تحولات اینجا بی خبر بگذارم. برای همین مختصراً‏ عرض می کنم: (لطفاً مرا به خاطر اینکه فعلاً‏ نمی توانم پاسخ محبت هایتان را بدهم عفو بفرمایید.)

1- دو هفته از حملات شدید رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزِّه می گذرد و هیچ حمایت عملی از مردم بی دفاع فلسطین انجام نگرفت و همه حمایت ها در حد شعار و ژست های سیاسی باقی ماند. این در حالی است که مردم و دولت مظلوم فلسطین که بیش از 70 نفر از اعضای دولت و مجلس خود را گروگان اسرائیلی ها می بینند، به شدّت نیازمند حمایت جدی و عملیاتی هستند.

2- همان طور که می دانید پس از فرار مفتضحانه اسرائیل از جنوب لبنان بخشی از اراضی این کشور (مزارع شبعا) هنوز در اشغال این رژیم است و اسرائیل پایگاه های نظامی متعددی در این منطقه دارد.

3- در طول این سال ها تعدادی از اسرای لبنانی همچنان در چنگال اسرائیل هستند و رژیم بی منطق اسرائیل به هیچ وجه حاضر به آزادسازی این اسرا نشده است.

4- حزب الله لبنان برای دست یابی به راه حلی عزتمندانه در مورد بند 2 و 3 به یک پایگاه اسرائیلی در منطقه شبعا حمله ای سریع و غافلگیرانه کرده و ضمن انهدام این پایگاه و یک دستگاه تانک دشمن 8 نفر را به هلاکت رسانده و 30 نفر را مجروح و 2 نظامی اسرائیلی را به اسارت می گیرند.

5- مردم لبنان و خصوصاً شیعیان و نیز مسلمانان سایر کشورهای اسلامی و عربی با شنیدن این خبر ضمن حضور در خیابان ها و برپایی جشن در حالی که تصاویری از امام خمینی و آیت الله خامنئی و سید حسن نصرالله در دست داشتند این پیروزی بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند.

6- جنبش های جهادی و مقاومت اسلامی فلسطین این عملیات را نتیجه طبیعی تجاوزات اسرائیل دانسته و این پیروزی را به حزب الله لبنان تبریک گفتند.

7- اسرائیل که از این حمله به شدت غافلگیر و دست پاچه شده است در این دو روز حملات گسترده زمینی، هوایی و دریایی را علیه لبنان شکل داده است و ازجمله چندین پل ارتباطی جنوب به شمال، یک نیروگاه برق، فرودگاه بین المللی بیروت، دفتر و فرستنده شبکه ماهواره ای المنار (متعلق به حزب الله) و مناطق مسکونی در جنوب را مورد حمله قرار داده است که تا کنون 50 نفر از غیر نظامیان لبنانی به شهادت رسیده اند.

8- حزب الله لبنان حملات وحشیانه اسرائیل را بدون پاسخ نگذاشته و به مواضع دشمن در عمق خاک فلسطین اشغالی حمله کرده و تلفات سنگینی از دشمن گرفته اند.

9- اسرائیل اعلام کرده است به زودی به بیروت حمله خواهد کرد.

10- پاسخ حزب الله این است که ما نیز به تل آویو و حیفا حمله خواهیم کرد.

11- دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دو نظامی اسرائیلی به اسارت گرفته شده به دست مبارزان جنبش حزب الله تنها از طریق مذاکرات غیر مستقیم و تبادل زندانیان بازگردانده خواهند شد. سید حسن نصرالله در کنفرانسی مطبوعاتی در حومه جنوبی بیروت اظهار داشت: دو سرباز اسیر اسرائیلی تنها از راه گفت و گوی غیر مستقیم و تبادل اسرا بازگردانده خواهند شد.


وی افزود: حزب الله درصدد تشدید تنش نیست ولی در صورتی که اسرائیل تصمیم به تشدید تنش بگیرد، آماده رویارویی است.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم لبنان را به جنگ بکشانیم اما اگر دشمن حملات خود را تشدید کند، ما از همه جهت آماده رویارویی هستیم.

12- منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برخی از موشک‌های حزب‌الله به داخل مناطق "الجلیل الاعلی" در شمال فلسطین اصابت کرد. منابع یاد شده افزودند که برای نخستین بار در تاریخ اسراییل، شهرک "روشبینا" در شمال فلسطین (اشغالی) و فرودگاه آن هدف موشک قرار گرفت.

13- امیل لحود" رئیس جمهوری لبنان بار دیگر با حمایت از مقاومت مبارزان حزب الله در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مردم لبنان از این تجاوزگریها بیم و هراسی ندارند. وی افزود: تهدید ها و تجاوزگری های اسرائیل بر ضد لبنان، سبب بیم وهراس مردم این کشور نمی شود، بلکه برعکس وحدت وهمبستگی وهمیاری آنها را دوچندان می کند.

14- حزب‌الله، نام عملیات خود را «وعده صادقانه» گذاشت تا به ملت لبنان و فلسطین اعلام کند که به قول خود برای آزادی اسرا و حمایت از ملت لبنان و فلسطین عمل کرده است. این عمل حزب‌الله، باعث می‌شود که فشار از فلسطین و ملت محروم آن، کاسته شود. به عبارت دیگر،‌عملکرد حزب‌الله تنها برای ملت لبنان و خانواده اسرای لبنانی نبوده، بلکه شامل ملت فلسطین و زندانیان دربند رژیم اسرائیل از کشورهای عربی نیز خواهد شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( پنج شنبه 85/4/22 :: ساعت 4:8 عصر )

»» تروریست کیست؟!

موساد: خالد مشعل باید کشته شود

یک مقام ارشد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) اعلام کرد که این رژیم به عوامل خارجی خود دستور داده که "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تعقیب و وی را ترور نمایند.

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) این مقام مسئول صهیونیستی در اظهاراتی به مجله آلمانی"بیلدام زونتاگ" با اعلام این مطلب گفت: خالد مشعل بایستی کشته شود.

این مجله آلمانی همچنین در ادامه نوشت: اسرائیل، خالد مشعل را مسئول ربوده شدن نظامی خود دانسته و "ایهود اولمرت" نیز در اظهاراتی گفته بود که تضمین نمی کند که بازداشت مسئولان حماس تنها به کرانه باختری منحصر شود.

نظر شما چیه؟



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( سه شنبه 85/4/13 :: ساعت 12:7 عصر )

»» کودکان مقاومت

اضغط لتکبیـر الصورة

سیدنا القائد (حفظه الله):

 آینده از آن حزب اللهی هاست



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( دوشنبه 85/4/12 :: ساعت 8:0 عصر )

»» حماس ، حزب‌اللهی می‌شود

در حالی که طی چهار ماه روی کار آمدن دولت حماس، این گروه در برزخ بین یک گروه مقاومت مسلحانه و دولت انقلابی، فشار گسترده‌ای را تحمل کرده است، اقدامات ابتکاری گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش حماس، نشانگر آن است که این جنبش، ابتکارات جدیدی را رو می‌کند.

حرکت تازه این گردان‌ها در به اسارت گرفتن یک سرجوخه رژیم اسرائیلی، به رغم آن‌که فرصت فضاسازی علیه آنان را گرفت، این رژیم را چنان به وحشت و تب و تاب انداخت که باعث شد، آنان تعداد بسیاری از اعضای کابینه حماس را به اسارت درآوردند.
به نظر می‌رسد، گروه اسلامگرای «حماس»، اکنون فضای جدیدی را تجربه می‌کند که برگرفته از حرکت‌های فعال و ابتکاری گروه مقاومت حزب‌الله لبنان باشد.

           



حزب‌الله لبنان، با آغاز حرکت انقلابی خود و با الهام از انقلاب ایران، همیشه هدفش از عملیات نظامی، نیروها و قرارگاه‌های نظامی بوده است. آنان هیچ‌‌گاه تلاش نکردند، به مراکز و اهداف غیرنظامی حمله کنند. استراتژی حزب‌الله که تنها درگیری نظامی با ارتش اسرائیل بوده و حمله به پادگان‌ها و مراکز نظامی و دستگیری سربازان اسرائیلی، اسرائیل را در موضع انفعالی، مجبور به مذاکره در مورد بازگرداندن اسرا می‌کرد.

 تبادل اسرا بین حزب‌الله و دولت اسرائیل، بحران‌های فزاینده‌ای را در کنست اسرائیل ایجاد می‌کرد، زیرا حزب‌الله حتی با اجساد سربازان اسرائیلی، مقامات دربند خود و نیز فلسطینیان را از اسارت اسرائیل آزاد می‌کرد.
از سال 1991 که حزب‌الله عملا سیاست تبادل اسرا را به صورت راهبردی در پیش گرفت، تاکنون چهار مرحله از آزادی اسرای لبنانی و فلسطینی توسط حزب‌الله با ارتش اسرائیل انجام گرفته که منجر به آزادی هزاران اسیر لبنانی و فلسطینی، که با اتوبوس به لبنان برمی‌گشتند، شده است، حال آن‌که حزب‌الل،ه تنها چند سرباز اسرائیلی را به همراه چند جسد به مقامات اسرائیلی تحویل داده است.

حمله اخیر گروه‌های شهدای الاقصی به یک مقر نیروهای اسرائیلی و کشتن چند تن از آنان و به اسارت گرفتن یک سرباز اسرائیلی، که به دلیل نبود امکانات نگهداری این سرباز، مجبور شده‌اند، او را بکشند، نشان می‌دهد که استراتژی حزب‌الله در به اسارت درآوردن نیروهای اسرائیلی و حمله به اهداف نظامی، بسیار کاربردی‌تر از حمله به اهداف غیرنظامی است که باعث تبلیغات و جوسازی منفی رسانه‌ها علیه گروه‌های فلسطینی در افکار عمومی جهانیان شد.

حماس، هم‌‌اکنون دولت فلسطینی را در اختیار دارد و آنان قطعا به عنوان یک دولت نمی‌توانند، یک‌سری از فشارها و مسئولیت‌های بین‌المللی را نادیده بگیرند و از همین رو، گروه گردان‌های شهدای الاقصی ـ وابسته به جنبش حماس ـ باید اقدامات ابتکاری و فعال خود، بیشترین بهره را در ضربه زدن به اهداف نظامی و سیاسی اسرائیل ببرند و نیز مسئولیت مهم حفظ مقامات دولتی را برای جلوگیری از اقدامات متقابل رژیم اسرائیل جدی‌تر بگیرند.

منبع: سایت بازتاب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( شنبه 85/4/10 :: ساعت 2:54 عصر )

»» هشدار سیدحسن نصرالله به اسرائیل

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، با هشدار درباره فشارهایی که به مقاومت ملت فلسطین برای آزادی نظامی اسراییلی وارد می‌شود، خواهان آزادی اسیران فلسطینی در زندان‌های اسراییل شد.

روزنامه "السفیر" چاپ بیروت روز شنبه به نقل از نصرالله نوشت: چگونه است که اسیران فلسطینی، حق دفاع از خود را ندارند در حالی که اسارت "گلعاد شلیت" یک نظامی اسراییلی، به اسراییل حق دفاع از خود را می‌دهد.

نصرالله گفت: آمریکا، اقدام فلسطینیان برای آزادی اسیران را تروریسم می‌خواند اما به اسراییل حق می‌دهد برای آزادی یک نظامی، یک میلیون انسان را محاصره و نیروگاه برق، پل‌ها و موسسه‌های خدماتی و تربیتی را در نوار غزه بمباران کند.

وی از سکوت کشورهای بزرگ نسبت به بازداشت نمایندگان مجلس و وزیران هیات دولت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" توسط اسراییل بشدت انتقاد کرد.

نصرالله افزود: مقام‌های آمریکا در بحران فلسطین بی‌طرف نیستند بلکه در کنار اسراییل ایستاده‌اند تا در محاصره و کشتار فلسطینیان شریک باشند.

وی خاطرنشان کرد: ‪ ۱۰‬هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که گناه آنان آزادیخواهی، استقلال‌طلبی، آزادی میهن و حفظ کرامت فلسطینیان است.

دبیرکل حزب‌الله، موضوع اسیران فلسطینی را مساله‌ای انسانی و ملی دانست و افزود: برخی زنان و کودکان فلسطینی در زندان‌های اسراییل در شرایط دشوار بسر می‌برند اما جهان ساکت است و کشورهای عربی نیز آرام نشسته‌اند.

وی با تاکید براینکه راهی جز آزادی اسیران فلسطینی نیست، افزود:
بازداشت نمایندگان و وزیران کابینه حماس یک رخداد گذرا و موضوع سیاسی و عادی نیست بلکه یک امر تاریخی است.

نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد روز پنجشنبه، ‪ ۸‬وزیر و ‪ ۲۳‬نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین وابسته به حماس را در کرانه باختری بازداشت کردند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( شنبه 85/4/10 :: ساعت 2:38 عصر )

»» یا قدس! انا قادمون

 

با توجه به حساسیت آنچه در این چند روز در سرزمین های اشغالی فلسطین می گذرد، برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای فلسطین روی این تصویر کلیک کنید

همچنین از همه دوستان عزیزم دعوت می کنم با حضور در  گروه انقلاب اسلامی و حزب الله لبنان من را از دیدگاه های کارشناسانه خود بهره مند سازند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/4/9 :: ساعت 6:50 صبح )

<      1   2   3      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 15
>> مجموع بازدیدها: 327620
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب