سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که ما اهل بیت را دوست بدارد و محبّتما در دلش تحقّق یابد، چشمه های حکمت بر زبانش جاریمی شود. [امام صادق علیه السلام]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» الموت لاسرائیل

این هم ترجمه سرود وبلاگم که کار زیبایی است از گروه الاسراء (گروه سرود حزب الله لبنان)

اکتب بالدم النازف الموت الموت الموت لاسرائیل

واصنع بالجسد الناسف الموت الموت الموت لاسرائیل ...

با خون ریخته بنگار؛‏ مرگ بر اسرائیل

با جسد ویران گر دم ساز شو؛ مرگ بر اسرائیل

از زخم دره و عیاش و عزالدین

روزگار پیروزی را بساز و اشغالگران را شکست بده

از سرزمین قدس خشمگین

اشغالگر غاصب را طرد کن

از خانه خود اخراج کن

این صهیونیست های لعنتی را

با سنگ، خنجر و تیرکمان آن ها را مورد هدف قرار بده

با اراده ای استوار شب و روز آن ها را تعقیب کن

چون آتشفشان فروزان برخیز

بنیان نامردان را به لرزه در آور

به مهمات و اسلحه این موش بزرگ نگاه نکن

چون مرگی سرخ باش؛ به ارتش دشمن رحم نکن

فرقی بین نظامیان و شهرک نشینان نیست

با خون ریخته بنگار؛‏ مرگ بر اسرائیل

با جسد ویران گر دم ساز شو؛ مرگ بر اسرائیل



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( چهارشنبه 85/3/31 :: ساعت 5:12 عصر )

»» سید حسن ‌نصرالله: امام خمینی(ره) بنیانگذار مکتب جدیدی در مبارزه

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار مکتب جدیدی در مبارزه و جهاد بر پایه ایمان به خدا بود.



سیدحسن نصرالله  اظهار داشت: ایشان بنیانگذار مکتب مبارزه و جهادی جدیدی بود که اساس آن تنها بر ایمان به خدا و مبارزه با تکیه بر فداکاری ملت‌ها و استقامت آنان تا تحقق پیروزی بنا شده است.
وی افزود: آیت‌الله خمینی (ره) سعی کرد که این الگوی جهاد و مبارزه را که بر اصل انتقال از عبودیت دنیاپرستان به خدای یکتا و آزادی از بندگی و اسارت غیر خدا تکیه دارد، گسترش دهد.
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت گفتگو میان احزاب لبنانی تاکید کرد و آن را عامل رفع نگرانی و سوءتفاهم میان این گروهها دانست.
سید حسن نصرالله همچنین برخطرناک بودن سخنان برخی از سیاستمداران لبنانی درباره مشکل سلاح مقاومت اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد خود دارای گذشته نامناسبی با اسرائیل هستند.
وی همچنین درباره نتایج غفلت سلاح مقاومت از دشمنان لبنان هشدار داد و گفت: مخالفان مقاومت نسبت به خطر سلاح دشمن بی توجه‌اند و در آن خطر و مشکلی نمی‌بینند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( چهارشنبه 85/3/31 :: ساعت 1:56 عصر )

»» مبارزات حزب‌الله لبنان موجب سرافرازی اسلام در برابر اشغالگری اسر

محمد دیرانی ‌اسیر آزاد شده لبنانی یکشنبه شب با منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون مسائل لبنان بحث و تبادل‌نظر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مقاومت و ایستادگی دیرانی اظهار داشت: مقاومت و ایستادگی در دوران اسارت سنبل پایداری مردم لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی بوده است و این مقاومت رمز پیروزیهای مردم شجاع لبنان بشمار می‌آید.

متکی با ارائه ارزیابی از مبارزه مشروع مردم لبنان و فلسطین گفت:‌ مبارزات افتخارآمیز حزب‌الله لبنان موجبات سرافرازی بزرگ برای جهان اسلام و تحقق آمال دست نیافتنی‌ لبنانی‌ها در برابر اشغالگری اسرائیل بود و این مقاومت الگویی جاودان از اثبات خواسته‌های حق طلبانه مردم لبنان گردید.
وی با ارزیابی تحولات لبنان اظهار داشت: طرح و نگرش حزب‌الله در برابر حرکتهای فرصت‌طلبانه اسراییل خردمندانه بوده است.

                

اضغط لتکبیـر الصورة

 
متکی افزود:اعتقاد جمهوری اسلامی ایران همبستگی، تقویت انسجام و حس هوشیاری گروه‌های اصیل اسلامی و ملی لبنان راهبرد موفق در برابر حرکتهای بدخواهان بوده است.
محمد دیرانی نیز با ابراز قدردانی از موضع معنوی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت مشروع لبنان و فلسطین اظهار داشت: موضع‌ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و مقاومت اسلامی لبنان موجب پیروزی‌های بزرگ لبنان در عرصه‌های داخلی و منطقه‌ای شده است.
وی با تشریح تحولات داخلی لبنان اظهار داشت: موقعیت‌ نیروهای اسلامی و ملی لبنان در مقابل توطئه‌های آمریکا و اسرائیل که وحدت و همبستگی آنان را هدف قرار داده است،در جایگاهی ممتاز و موفق بوده است.
این شخصیت برجسته لبنانی با اشاره به کشف شبکه‌های جاسوسی و تروریستی در لبنان اظهار داشت: کشف شبکه تروریستی اسرائیل نشانگر رسوایی سیاست‌های فریبکارانه آمریکا و اسرائیل بوده که آنها بدنبال خصومت و نقض حاکمیت لبنان می‌باشند.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( دوشنبه 85/3/29 :: ساعت 12:4 صبح )

»» انتقاد شدید سیدحسن نصرالله از متحدان غرب در لبنان

حزب الله لبنان ائتلاف 14 مارس را به فتنه افروزی طایفه ای در این کشور متهم کرد.
به گزارش خبرگزاری ها از بیروت، به دنبال برگزاری تظاهرات پنجشنبه گذشته لبنانی ها در اعتراض به پخش برنامه طنزی راجع به سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله از شبکه تلویزیونی ال بی سی لبنان این جنبش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ائتلاف 14 مارس (متحدان سیاسی آمریکا و فرانسه و سایر کشورهای غربی) نقش زیادی در فتنه افروزی طایفه ای در لبنان دارد. در این بیانیه تأکید شده است جناحی که مدعی اکثریت در پارلمان است. اما سیاست هایش به گونه ای است که صلاحیت اداره کشور را ندارد. چرا که با ایجاد کینه توزی و دشمنی میان مردم نمی توان کشور را اداره کرد. پرونده اهانت شبکه ال بی سی به شورای ملی رسانه ای لبنان ارسال شد. این شورا از شبکه مزبور خواست تا از سیدحسن نصرالله عذرخواهی بکند. اما رئیس این شبکه با رد درخواست شورای ملی رسانه ای لبنان پخش برنامه مزبور را در چارچوب آزادی بیان دانست. گفتنی است شبکه ال بی سی لبنان در اختیار ائتلاف 14 مارس قرار دارد. از سوی دیگر، نخست وزیر لبنان گفت: تنش های کنونی در مناسبات بیروت - دمشق باید به گونه ای حل و فصل شود که منافع دو کشور و جهان عرب حفظ گردد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( سه شنبه 85/3/16 :: ساعت 11:6 عصر )

»» تظاهرات هزاران طرفدار سیدحسن نصرالله در بیروت و دیگر شهرهای لبنا

هزاران تن از هواداران حزب الله لبنان در اعتراض به اهانت به «سیدحسن نصرالله» دبیرکل این حزب پنجشنبه شب در بیروت و دیگر شهرهای لبنان تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری ها به دنبال پخش برنامه ای طنز از دبیرکل حزب الله لبنان در شبکه «ال.بی.سی» لبنان که در اختیار مسیحیان این کشور است هزاران تن از مردم خشمگین این کشور با برپایی تظاهراتی گسترده، اعتراض خود را نسبت به این اقدام توهین آمیز اعلام کردند.
تظاهرکنندگان با سر دادن فریادهایی در محکومیت این اقدام با قرار دادن لاستیک های مشتعل در پایتخت لبنان راه بندان ایجاد کردند، آنان مسیر منتهی به فرودگاه بین المللی بیروت را بستند و رفت وآمد را مختل ساختند.
در برخی دیگر از شهرهای لبنان نیز تظاهرات مشابهی صورت گرفت و مردم معترض تعدادی از ماشین ها را به آتش کشیدند.
در همین راستا، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، از طریق شبکه «المنار» ضمن تقدیر از ابراز لطف و محبت مردم، از آنها خواست تا خویشتن داری کنند.

                                               
وی ضمن درخواست از مردم لبنان مبنی بر پایان دادن به اعتراض ها و بازگشت به خانه هایشان اظهار داشت: اعضای حزب الله لبنان این موضوع را بررسی خواهند کرد تا موارد مشابه آن در برنامه های تلویزیونی دیده نشود.
در پی این اعتراض ها، کارگردان این برنامه از دبیرکل حزب الله لبنان عذرخواهی کرد.در همین رابطه «محمد خاتون» مسئول حزب الله لبنان اهانت این شبکه تلویزیونی به شخصیت سید حسن نصرالله را به شدت محکوم و آن را اقدامی بسیار خطرناک توصیف کرد.وی با اشاره به اینکه حزب الله با این موضوع کاملا مسئولانه برخورد می کند، گفت عذرخواهی تهیه کننده و کارگردان برنامه کافی نیست زیرا به یک شخصیت مذهبی اهانت شده که از موقعیت بارزی برخوردار است.لازم به ذکر است با پیام سیدحسن نصرالله این تظاهرات پایان یافت.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( یکشنبه 85/3/14 :: ساعت 12:7 صبح )

»» سپاه زینب (س)

میلاد شیرزن کربلاء، حضرت زینب (سلام الله علیها) بر تمام آزادگان جهان مبارک باد



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/3/12 :: ساعت 11:10 صبح )

»» تقدیر نصرالله از حمایتهای ایران از مقاومت و هشدار به فتنه انگیزی

دبیر کل حزب الله لبنان با متهم کردن آمریکا و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) به فتنه انگیزی بین اهل تسنن و شیعیان، از حمایت سوریه و ایران از مقاومت لبنان قدردانی و تشکر کرد.

 سید حسن نصر الله  به مناسبت ششمین سالروز فرار ارتش اشغالگر قدس از جنوب لبنان از حمایت مسئولان جمهوری اسلامی ایران و  سوریه از مقاومت لبنان قدردانی وتشکر کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان که دربرابر هزاران لبنانی در شهر صور - واقع در 85 کلیومتری جنوب بیروت - سخن می گفت، اظهار داشت: ما از مسئولان جمهوری اسلامی ایران و ملت سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور قدردانی و تشکر می کنیم .

ارتش اشغالگر قدس پس از 22 سال اشغال جنوب لبنان در پی مقاومت مستمر گروههای مبارزلبنانی درمه سال 2000 میلادی مجبور به خروج از بخشی از خاک لبنان شد.

سید حسن نصر الله با انتقاد شدید از دولت آمریکا، این کشور را متهم کرد که تلاش می کند تا بین لبنانیها فتنه و آشوب به پا کند .

وی افزود: خطرناک تر از آن فتنه انگیزی بین اهل تسنن و شیعیان است .

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین لبنانیها را به حمایت مالی از ملت فلسطین فرا خواند تا آنها بتوانند دربرابر بلوکه شدن داراییها به تشکیلات خودگردان فلسطین مقاومت کنند .

نصر الله برای جمع آوری کمک به فلسطینیان طرحی را تحت عنوان "بسیج پیروزی" که از 25 مه تا 5 ژوئن آغاز می شود اعلام کرد.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه مقاومت اسلامی لبنان طی ده روز برای فلسطینیان کمکهای مالی جمع آوری می کند،گفت:بر اساس تصمیم کنگره آمریکا هر کس به فلسطینیان کمک مالی کند، یک تروریست است .

نصر الله به آمریکایی ها درمورد ایجاد پایگاه نظامی درلبنان هشدار داد و به آنها توصیه کرد به فکر ایجاد پایگاه درلبنان نباشند .

وی دولت آمریکا و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) را به فتنه انگیزی بین اهل تسنن و شیعیان در سرتاسر جهان متهم کرد و از عراقیها خواست با هم مذاکره کنند تا سنیها تضمین کننده امنیت شیعیان باشند و شیعیان تضمین کننده امنیت سنیها باشند.

دبیرکل حزب الله لبنان عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از لبنان در سال 2000 را خفت بار و شرم آور خواند و یاد آورشد  : این گام به شعار اسرائیل بزرگ پایان داد.

سید حسن نصر الله افزود: طرح ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای خروج یکجانبه از نوار غزه را سرآغازی برای پایان دادن به طرح اسرائیل بزرگ برشمرد. 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/3/12 :: ساعت 9:42 صبح )

»» وحشت اسرائیل از قدرت حزب الله

در حالی که مردم لبنان و گروه مقاومت آنها ششمین سالروز پیروزی خود در اسرائیل و عقب‌نشینی اجباری صهیونیست‌ها از جنوب این کشور را جشن می‌گیرند، مقامات رژیم اسرائیل از آسیب‌پذیری خود در برابر چهارده هزار راکت جنگی حزب‌الله سخن می‌گویند.

این در حالی است که در تاریخ حیات رژیم اسرائیل، گروه شیعی «حزب‌الله» تنها گروهی بود که آنها را عقب نشانده، قدرتی که هیچ‌یک از ارتش‌های کشورهای عربی از آن بهره‌مند نبوده‌اند.

«کریستین‌ساینس‌مانیتور» در گزارشی با عنوان «نقش حزب‌الله در جنجال ایران» نوشت: در مرز 70 مایلی لبنان و اسرائیل، آفتاب بهاری، درخت‌های زیتون و بوته‌‌های تنباکوی سبز روشن، نشانگر یک آرامش محلی است، اما نقطه اصلی تقابل تهران و غرب در همین نقطه قرار دارد؛ گروه حزب‌الله که با حمایت ایران در این منطقه، در حال مبارزه با اسرائیل است.

یکی از سناریوهای هشداردهنده قابل توجه در این مورد، آن است که اگر تجهیزات هسته‌ای ایران از سوی آمریکا یا اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، آن‌گاه جرقه جنگ شدیدی بین حزب‌الله لبنان و ارتش اسرائیل زده خواهد شد.

حزب‌الله در هفته اخیر با تقویت راکت‌ها و تجهیزات خود، باعث ایجاد هشدارهایی جدید و نگرانی‌هایی در اسرائیل شد که می‌تواند، جزئی از اقدامات ایران علیه حمله به نقاط هسته‌ایش‌ باشد.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل این حزب طی سخنرانی به مناسب ششمین سالگرد عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از جنوب لبنان در همین هفته اعلام کرد: «ما قدرت تخریب اهداف مهم و حساس اشغال‌شده در شمال فلسطین را داریم. مقاومت ما هم‌اکنون دارای حدود سیزده هزار راکت است و تمام مناطق اشغالی شمال فلسطین نیز تحت پوشش آتش ما هستند که البته این کمترین برد آتش ماست.

ژنرال «آموس گیلاد» از مقامات وزارت دفاع اسرائیل نیز در اوایل همین ماه اعلام کرد: در حالی که بازوی استراتژیک اصلی ایران، موشک‌‌های دوربرد «شهاب 3» هستند، بازوی دوم آنها حزب‌‌الله است با سیزده تا چهارده راکت جنگی.
حال تحلیلگران این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا حزب‌الله از اقدام نظامی خودداری می‌کند؟ حزب‌الله نیز ایران را به عنوان فرمانده همیشه مد نظر داشت و بسیاری از حمایت‌‌های فکری و مالی را از این تشکل شیعی دریافت می‌کند که حدود یک دهه سعی داشتند این مسئله را پنهان بدارند. این حزب همچنین از حمایت اکثریت جمعیت شیعه لبنان برخوردار بوده و در مجلس لبنان نیز دارای چهارده نماینده است.

این در حالی است که شیعیان به رغم داشتن بیش از 40 درصد جمعیت لبنان بر اساس قانون اساسی تدوین‌شده توسط فرانسه از دو پست ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری محرومند و تعداد نمایندگان آنها در مجلس هم هیچ تناسبی با جمعیت آنها ندارد.

ورود آنان به دولت و قدرت سیاسی در سال گذشته، زمانی به کمک این حزب آمد که آنها تحت فشار شدید برای انحلال شاخه نظامی خود بودند. هفته گذشته نیز شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌ای را با پیشنهاد فرانسه مبنی بر خلع سلاح حزب‌الله به تصویب رساند و حزب‌الله نیز با این عنوان که آنان، جزئی حیاتی از تشکیلات دفاعی لبنان هستند و خلع سلاح آنان، تنها باعث سود اسرائیل می‌شود، از این کار خودداری کرد.

مقامات حزب‌الله بر این باورند که سلاح‌های آنان برای دفاع از خودشان است، نه ایران.
«احمد مالی» از اعضای شورای سیاسی حزب‌الله می‌گوید: «ایران توانایی دفاع از خود را دارد. این منطقی نیست که ایران به عنوان قدرتی منطقه‌ای از یک سازمان کوچک بخواهد به اسرائیل حمله کند».

اما بیشتر کارشناسان بر این باورند که حزب‌الله، منتظر زمانی مناسب برای از پای درآوردن اسرائیل است و حمله به اسرائیل در دفاع از ایران نیز همین فرصت است.

مالی می‌گوید: البته امکان دارد اسرائیل با حمله به ایران، هم‌زمان به اهداف دیگری مانند حزب‌الله لبنان نیز نیز حمله کند که در این مورد، ما حق دفاع از خود و لبنان را داریم.

«جرالد اشتینبرگ»، استاد علوم سیاسی دانشگاه «بارایلان» اسرائیل می‌گوید: این سناریو، یکی از جدی‌ترین سناریوهای مورد توجه اسرائیل است. حزب‌الله، نیروی اصلی ایران برای واکنش در برابر تهاجم است و ارتش اسرائیل نیز احتمالا به این گزینه برای حمله فکر خواهد کرد. حتی عده‌ای بر این باورند که حمله نکردن به حزب‌الله در این مورد، کاری غیرمنطقی است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( جمعه 85/3/12 :: ساعت 12:32 صبح )

»» ترانه های حماسی حزب الله لبنان در تالار وحدت

 

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به مناسبت سالروز فتح خرمشهر قهرمان و حماسه آزادسازی جنوب لبنان از چنگال دژخیمان اسرائیلی با دعوت از گروه سرود حزب الله لبنان شور و هیجان خاصی برای جشن های پیروزی و مقاومت امسال به ارمغان آورد


ای چراغ راه من/ و ای نور چشمان من/ اگر قلبم را دریابی/ خمینی را خواهی یافت/ ولایت را خواهی یافت که دستهایش را به سوی خورشید یقین- خامنه ای- دراز کرده است/ آیا فداییان را یاری کننده ای هست؟/ لبیک خامنه ای/ هدایتگران برای بازسازی جانها آمدند/ و از مردم بهترین دژهای معنوی را ساختند/ و کاخ تاریکی شرک را ویران کردند/ با انقلابهایی چون گل، دلنشین و دردناک/ نور پیامبر از قم طلوع کرد/ و آرزوی قرنها را در تهران تحقق بخشید/.../ ای خامنه ای! اگر دستور بدهی مرا حاضر خواهی یافت/ تا در راه قدس جانم را فدا کنم/ با سینه خود بر دژهای دشمنان بکوبم/ و وحشت آنها را با دستان خود پاره پاره کنم/ تا بعد از خود راه فداکاری را رسم کنم/...
¤ ¤ ¤                                                                         
این بار وقتی در تالار وحدت نشسته ای برخلاف این سالها، فضا را غریبه با فرهنگ انقلابی نمی یابی. حالا پرده را کنار زده اند و از پشت پرده جاده پرگلی پیدا شده است که پله پله به مسجد جامع خرمشهر می رسد. آخر سالروز آزادسازی این شهر به خون نشسته بود. درست از جلوی مسجد جامع خرمشهر ادامه جاده در انتهای صحنه به مسجدالاقصی و آن گنبد زیبایش می رسد و تو به یادت می آید که سالهاست آرزوی اجرای برنامه هایی این چنینی را داشته ای.
¤ ¤ ¤
صدای نی در سکوت آن ارکستر بزرگ، تنهایی و مظلومیت 34روزه خرمشهر را تداعی می کند، بعد سازها غم و اندوه را ترنم می کنند اما ناگهان صدای گامهایی که با طبل و سنج همراه می شود تو را در شادی لحظه های آتی فرو می برند که حالا تمام ارکستر با ریتم تند خود خبر از آزادی خرمشهر می دهند. جمعیت در شادی این پیروزی حسابی گروه مجری برنامه را تشویق می کنند.
حالا کلیپ «در فراق دوست» پخش می شود که خرمشهر را از اسارت تا آزادی به تصویر کشیده است، تصویر «جهان آرا» که بر پرده نقش نمایی می کند تو را در حسرتی عظیم فرو می برد.
حالا بخش دوم برنامه آغاز می شود. گروه لبنانی ها وارد می شوند. جلودارشان جانبازی است که با دو عصا حرکت می کند تا به جایگاه خود می رسد. او راوی سرود- ترانه هایی است که گروه حزب الله لبنان آنها را اجرا خواهند کرد. مردان راوی در موسیقی سنتی خاورمیانه بویژه لبنان و حتی ایران سابقه ای دیرینه دارند و حالا راوی جانباز ما با زبان عربی و در عین حال شوری وصف ناپذیر در ابتدای هر ترانه- سرود، توضیحی آهنگین ارائه می دهد که مقطع سجع عباراتش با «صلوات بر محمد و آل محمد» پایان می پذیرد و گروه و حاضران در سالن همگی صلوات می فرستند.
سرود اول «مسیره الاحرار» است که ترجمه بخشهایی از آن در ابتدای این مطلب آمد. سرود دوم «شمشیر مقاومت» نام دارد که در تمامی آن تکیه بر مقاومت، ایستادگی و تاکید بر جهاد اسلامی با اشغالگران موج می زند: به «مکه»، «الخلیل» و «جبل» سوگند که از نخستین روز، «شهادت» رؤیای ما بوده است.
سرود سوم، ترانه ای است که گروه در همین دو سه روزه و به طور فی البداهه آن را تنظیم و آماده و آن را تقدیم به جوانان ایرانی کرده اند که توانسته اند با تکیه بر توانمندیهای خدادادی خود به فناوری هسته ای دست پیدا کنند.
ریتم تمام ترانه- سرود های آنان بسیار تند است و نقش سازهای کوبه ای در آن به گونه ای سمبلیک بر «قدرتمندی» مقاومت اسلامی تاکید دارد. سرود انرژی هسته ای با استقبال ایرانی های حاضر در سالن مواجه می شود و تا دقایق مدیدی برای آنان دست می زنند.
سرودهای بعدی که همراه با تصاویر سخنرانی تاریخی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان است، شور و شوق حضار را لحظه به لحظه زیادتر می کند و آنها هم همراه با گروه هم آوا می شوند: باسمک باسمک یا الله- نحن جنودک حزب الله- لبیک یا نصرالله
سرود بعدی فریاد «مرگ اسرائیل» است که با شعارهای الموت لاسرائیل حضار همراه می شود.
¤ ¤ ¤
دخترم که از ابتدای برنامه ساکت کنارم نشسته است، حالا دیگر همراه با گروه سرود که با هر مصراع دستهای مشت کرده خود را بالا می آورند، همراه می شود و مانند آنان ترجیع بندها را تکرار می کند. نیمی از جمعیت دستهای خود را مشت کرده اند و گروه سرود 10نفره را 1000 نفره کرده اند. تالار وحدت از طنین شعارها به لرزه می افتد. گروه «اسراء» بر سازها می کوبد و من در اشتیاقی دیگر فرو می روم؛ در اشتیاق هنری که به گفته امام خمینی، باید فریاد مستضعفان جهان علیه مستکبران و تجلی اسلام ناب محمدی«ص» باشد. دیروز سالروز آزادی خرمشهر و امروز سالروز آزادی جنوب لبنان از چنگ اشغالگران صهیونیست به دست توانای «ناب ترین منتظران» حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی در سال 2000 میلادی است و شادی دیگر و شاید برتر آن که نمودهای فرهنگ اصیل اسلامی بعد از چند سال تحمل کمرنگی و در مواردی غیبت، جان تازه ای گرفته است.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( پنج شنبه 85/3/11 :: ساعت 11:49 عصر )

»» سیدحسن نصرالله: تفکر آیت‌الله خامنه‌ای کلید مشکلات حزب‌الله است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به سفر اخیر خود به ایران در مورد وضعیت حزب الله گفته است: روشنگری آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر اینکه تا زمانی که تهدید اسرائیل وجود دارد، مقاومت هم وجود دارد؛ برای ما و دولت لبنان راهگشا بوده است.
سید حسن نصر‌الله اخیراً در دیدار برخی از ایرانیان در لبنان افزوده است: ما بعد از پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، در یک حالت سردرگمی به سر می‌بردیم و رژیم صهیونیستی به این وسیله، بهانه حضور مقاومت را را از بین می‌برد، اما رهبر انقلاب دریچه‌ای را مطرح کردند و فرمودند که شما به این نکته تکیه کنید : تا زمانی که تهدید اسرائیل وجود داشته باشد، مقاومت هم وجود دارد.این راهبرد خیلی به ما کمک کرد و برای خنثی کردن قطعنامه 1559 شورای امنیت هم از این راهبرد استفاده کردیم و اکنون دولت لبنان با بیان کردن «تهدید اسرائیل»، خلع سلاح مقاومت را منوط به رفع تهدید اسرائیل می‌داند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به انتخابات اخیر لبنان که باعث جهش حزب الله و کسب کرسی‌هایی در مجلس و قدرت گرفتن آنها شد، گفته است: ما در انتخابات اخیر با استفاده از دیدگاههای رهبر انقلاب اسلامی اختلافات اندک خود را با حزب امل نادیده گرفتیم و برای رضایت خداوند با هم ائتلاف کردیم و پیروز هم شدیم . معارضین و حتی فرانسوی‌ها گفتند، هرکه سید گفت، رئیس مجلس است و ما نبیه بری را انتخاب کردیم و او رئیس مجلس شد.
سید حسن نصرالله با اشاره به قدرت حزب سیاسی حزب‌الله در این کشور افزوده است: وزیر انرژی دولت (لبنان) از حزب‌الله است و در موقعیتی است که سفیر آمریکا در لبنان گفت، اگر وزیر حزب‌الله یک ملاقات با ما داشته باشد، ما آماده‌ایم که ده میلیون دلار به وی بدهیم، اما ما آن را نپذیرفتیم، این در حالی بود که هر کس می‌خواست با سفیر آمریکا در لبنان دیدار کند، باید دو هفته قبل وقت می‌گرفت.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( پنج شنبه 85/3/11 :: ساعت 9:35 عصر )

   1   2      >
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 8
>> بازدید دیروز: 7
>> مجموع بازدیدها: 327678
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب