سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است . [امام علی علیه السلام]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» از لبنان چه خبر؟

این روزها اگرچه به سختی درگیر مسائل لبنان و فلسطین هستم و به همین دلیل فرصتی برای به  روز رسانی وبلاگ نداشتم، اما نمی توانم شما را از سیر تحولات اینجا بی خبر بگذارم. برای همین مختصراً‏ عرض می کنم: (لطفاً مرا به خاطر اینکه فعلاً‏ نمی توانم پاسخ محبت هایتان را بدهم عفو بفرمایید.)

1- دو هفته از حملات شدید رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزِّه می گذرد و هیچ حمایت عملی از مردم بی دفاع فلسطین انجام نگرفت و همه حمایت ها در حد شعار و ژست های سیاسی باقی ماند. این در حالی است که مردم و دولت مظلوم فلسطین که بیش از 70 نفر از اعضای دولت و مجلس خود را گروگان اسرائیلی ها می بینند، به شدّت نیازمند حمایت جدی و عملیاتی هستند.

2- همان طور که می دانید پس از فرار مفتضحانه اسرائیل از جنوب لبنان بخشی از اراضی این کشور (مزارع شبعا) هنوز در اشغال این رژیم است و اسرائیل پایگاه های نظامی متعددی در این منطقه دارد.

3- در طول این سال ها تعدادی از اسرای لبنانی همچنان در چنگال اسرائیل هستند و رژیم بی منطق اسرائیل به هیچ وجه حاضر به آزادسازی این اسرا نشده است.

4- حزب الله لبنان برای دست یابی به راه حلی عزتمندانه در مورد بند 2 و 3 به یک پایگاه اسرائیلی در منطقه شبعا حمله ای سریع و غافلگیرانه کرده و ضمن انهدام این پایگاه و یک دستگاه تانک دشمن 8 نفر را به هلاکت رسانده و 30 نفر را مجروح و 2 نظامی اسرائیلی را به اسارت می گیرند.

5- مردم لبنان و خصوصاً شیعیان و نیز مسلمانان سایر کشورهای اسلامی و عربی با شنیدن این خبر ضمن حضور در خیابان ها و برپایی جشن در حالی که تصاویری از امام خمینی و آیت الله خامنئی و سید حسن نصرالله در دست داشتند این پیروزی بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند.

6- جنبش های جهادی و مقاومت اسلامی فلسطین این عملیات را نتیجه طبیعی تجاوزات اسرائیل دانسته و این پیروزی را به حزب الله لبنان تبریک گفتند.

7- اسرائیل که از این حمله به شدت غافلگیر و دست پاچه شده است در این دو روز حملات گسترده زمینی، هوایی و دریایی را علیه لبنان شکل داده است و ازجمله چندین پل ارتباطی جنوب به شمال، یک نیروگاه برق، فرودگاه بین المللی بیروت، دفتر و فرستنده شبکه ماهواره ای المنار (متعلق به حزب الله) و مناطق مسکونی در جنوب را مورد حمله قرار داده است که تا کنون 50 نفر از غیر نظامیان لبنانی به شهادت رسیده اند.

8- حزب الله لبنان حملات وحشیانه اسرائیل را بدون پاسخ نگذاشته و به مواضع دشمن در عمق خاک فلسطین اشغالی حمله کرده و تلفات سنگینی از دشمن گرفته اند.

9- اسرائیل اعلام کرده است به زودی به بیروت حمله خواهد کرد.

10- پاسخ حزب الله این است که ما نیز به تل آویو و حیفا حمله خواهیم کرد.

11- دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دو نظامی اسرائیلی به اسارت گرفته شده به دست مبارزان جنبش حزب الله تنها از طریق مذاکرات غیر مستقیم و تبادل زندانیان بازگردانده خواهند شد. سید حسن نصرالله در کنفرانسی مطبوعاتی در حومه جنوبی بیروت اظهار داشت: دو سرباز اسیر اسرائیلی تنها از راه گفت و گوی غیر مستقیم و تبادل اسرا بازگردانده خواهند شد.


وی افزود: حزب الله درصدد تشدید تنش نیست ولی در صورتی که اسرائیل تصمیم به تشدید تنش بگیرد، آماده رویارویی است.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم لبنان را به جنگ بکشانیم اما اگر دشمن حملات خود را تشدید کند، ما از همه جهت آماده رویارویی هستیم.

12- منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که برخی از موشک‌های حزب‌الله به داخل مناطق "الجلیل الاعلی" در شمال فلسطین اصابت کرد. منابع یاد شده افزودند که برای نخستین بار در تاریخ اسراییل، شهرک "روشبینا" در شمال فلسطین (اشغالی) و فرودگاه آن هدف موشک قرار گرفت.

13- امیل لحود" رئیس جمهوری لبنان بار دیگر با حمایت از مقاومت مبارزان حزب الله در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مردم لبنان از این تجاوزگریها بیم و هراسی ندارند. وی افزود: تهدید ها و تجاوزگری های اسرائیل بر ضد لبنان، سبب بیم وهراس مردم این کشور نمی شود، بلکه برعکس وحدت وهمبستگی وهمیاری آنها را دوچندان می کند.

14- حزب‌الله، نام عملیات خود را «وعده صادقانه» گذاشت تا به ملت لبنان و فلسطین اعلام کند که به قول خود برای آزادی اسرا و حمایت از ملت لبنان و فلسطین عمل کرده است. این عمل حزب‌الله، باعث می‌شود که فشار از فلسطین و ملت محروم آن، کاسته شود. به عبارت دیگر،‌عملکرد حزب‌الله تنها برای ملت لبنان و خانواده اسرای لبنانی نبوده، بلکه شامل ملت فلسطین و زندانیان دربند رژیم اسرائیل از کشورهای عربی نیز خواهد شد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( پنج شنبه 85/4/22 :: ساعت 4:8 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 26
>> بازدید دیروز: 15
>> مجموع بازدیدها: 327880
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب