سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در شرافت دانش همین بـس که کسی هم که آن را نیک نمی داند ادعایش می کند و هرگاه به آن منسوب گردد شادمان می شود . [امام علی علیه السلام]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» از کربلا تا جنوب لبنان

در این مطلب هیچ شکی نیست که آنچه پیروزی حزب الله لبنان در نبرد نابرابر 33 روزه را رقم زد برتری سلاح و تجهیزات نظامی یا احیاناً پشتیبانی های سیاسی یا اقتصادی دیگران از آن ها یا حمایت سازمان ها و نهادهای بین المللی نبود. همه به یاد داریم که وقتی لبنان غرق در خون و آتش بود و خصوصاً روزهای نخستین نبرد نه تنها هیچ کس از مردم مظلوم لبنان و حزب الله هیچ دفاعی نکرد بلکه بسیاری از دولت های عرب منطقه که به تحریک مستکبران به خیال خام خود فرصتی برای اثبات خوش خدمتی به اربابانشان یافته بودند خنجر به دست از پشت سر به حزب الله ضربه می زدند. آن ها می پنداشتند کار حزب الله تمام است و زمان نابودی اش فرا رسیده است؛ پس چه بهتر که آخرین ضربات را به این پیکره زخم برداشته بزنند! یادمان هست که سیّدحسن در آن روزها به سران کشورهای عربی چه گفت.

«ما به شما و کمک شما نیازی نداریم. ما مرهون و مدیون شما نیستیم. فقط از شما می خواهیم سکوت کنید و بگذارید ما کارمان را انجام دهیم...»

آنچه تمام معادلات جهانی و محاسبات جهان خواران و اعوان و انصارشان را بر هم زد و پیروزی حزب الله را به ارمغان آورد فرهنگ و تفکر و روحیه جهادی و سازش ناپذیر حزب الله بود. روحیه ای که اجازه ظلم پذیری و سکوت در برابر باطل را به حزب الله و حزب اللهی ها نمی دهد. فرهنگی که می گوید اگر مقاومت کنی حتماً پیروز خواهی شد. تفکری که می گوید اگر کشته شوی یا بکشی برنده ای و شکست برای تو معنی ندارد.

این تفکر و روحیه همان فرهنگی است که از آن تحت عنوان فرهنگ حسینی یاد می کنیم ؛ چرا که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مظهر تامّ و جلوه کامل و مصداق بارز این فرهنگ و دمنده روح جهاد و حماسه و مقاومت در کالبد همه آزادی خواهان و استقلال طلبان و حقّ مداران عالم در طول تاریخ است.

 

 درسی که او در عاشورا به انسان ها آموخت تا قیامت فراموش نخواهد شد و باید اعتراف کرد جوانان حزب الله لبنان شاگردان ممتاز و برجسته این کلاس در عصر حاضرند. گُل های نازنینی که این روزها زمزمه لبشان این جمله است:

أَبداً واللهِ لَن نَنسی الحُسَینَ

آری! به خدا سوگند تا قیامت حسین را از یاد نخواهیم برد



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( چهارشنبه 85/10/27 :: ساعت 8:44 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 13
>> بازدید دیروز: 42
>> مجموع بازدیدها: 327804
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب