سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستیز ، تدبیر را باطل کند . [نهج البلاغه]
ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» حماس ، حزب‌اللهی می‌شود

در حالی که طی چهار ماه روی کار آمدن دولت حماس، این گروه در برزخ بین یک گروه مقاومت مسلحانه و دولت انقلابی، فشار گسترده‌ای را تحمل کرده است، اقدامات ابتکاری گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش حماس، نشانگر آن است که این جنبش، ابتکارات جدیدی را رو می‌کند.

حرکت تازه این گردان‌ها در به اسارت گرفتن یک سرجوخه رژیم اسرائیلی، به رغم آن‌که فرصت فضاسازی علیه آنان را گرفت، این رژیم را چنان به وحشت و تب و تاب انداخت که باعث شد، آنان تعداد بسیاری از اعضای کابینه حماس را به اسارت درآوردند.
به نظر می‌رسد، گروه اسلامگرای «حماس»، اکنون فضای جدیدی را تجربه می‌کند که برگرفته از حرکت‌های فعال و ابتکاری گروه مقاومت حزب‌الله لبنان باشد.

           



حزب‌الله لبنان، با آغاز حرکت انقلابی خود و با الهام از انقلاب ایران، همیشه هدفش از عملیات نظامی، نیروها و قرارگاه‌های نظامی بوده است. آنان هیچ‌‌گاه تلاش نکردند، به مراکز و اهداف غیرنظامی حمله کنند. استراتژی حزب‌الله که تنها درگیری نظامی با ارتش اسرائیل بوده و حمله به پادگان‌ها و مراکز نظامی و دستگیری سربازان اسرائیلی، اسرائیل را در موضع انفعالی، مجبور به مذاکره در مورد بازگرداندن اسرا می‌کرد.

 تبادل اسرا بین حزب‌الله و دولت اسرائیل، بحران‌های فزاینده‌ای را در کنست اسرائیل ایجاد می‌کرد، زیرا حزب‌الله حتی با اجساد سربازان اسرائیلی، مقامات دربند خود و نیز فلسطینیان را از اسارت اسرائیل آزاد می‌کرد.
از سال 1991 که حزب‌الله عملا سیاست تبادل اسرا را به صورت راهبردی در پیش گرفت، تاکنون چهار مرحله از آزادی اسرای لبنانی و فلسطینی توسط حزب‌الله با ارتش اسرائیل انجام گرفته که منجر به آزادی هزاران اسیر لبنانی و فلسطینی، که با اتوبوس به لبنان برمی‌گشتند، شده است، حال آن‌که حزب‌الل،ه تنها چند سرباز اسرائیلی را به همراه چند جسد به مقامات اسرائیلی تحویل داده است.

حمله اخیر گروه‌های شهدای الاقصی به یک مقر نیروهای اسرائیلی و کشتن چند تن از آنان و به اسارت گرفتن یک سرباز اسرائیلی، که به دلیل نبود امکانات نگهداری این سرباز، مجبور شده‌اند، او را بکشند، نشان می‌دهد که استراتژی حزب‌الله در به اسارت درآوردن نیروهای اسرائیلی و حمله به اهداف نظامی، بسیار کاربردی‌تر از حمله به اهداف غیرنظامی است که باعث تبلیغات و جوسازی منفی رسانه‌ها علیه گروه‌های فلسطینی در افکار عمومی جهانیان شد.

حماس، هم‌‌اکنون دولت فلسطینی را در اختیار دارد و آنان قطعا به عنوان یک دولت نمی‌توانند، یک‌سری از فشارها و مسئولیت‌های بین‌المللی را نادیده بگیرند و از همین رو، گروه گردان‌های شهدای الاقصی ـ وابسته به جنبش حماس ـ باید اقدامات ابتکاری و فعال خود، بیشترین بهره را در ضربه زدن به اهداف نظامی و سیاسی اسرائیل ببرند و نیز مسئولیت مهم حفظ مقامات دولتی را برای جلوگیری از اقدامات متقابل رژیم اسرائیل جدی‌تر بگیرند.

منبع: سایت بازتاب



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سیّدحسین نصرالله ( شنبه 85/4/10 :: ساعت 2:54 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

سرکوب آزادیخواهی بحرینیها به دست سعودیها!/ ترجمه اختصاصی
اگر این جنایت است، من به آن اعتراف می کنم!
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 19
>> بازدید دیروز: 10
>> مجموع بازدیدها: 327926
» درباره من

ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
سیّدحسین نصرالله
ما با شهیدان پیمان بسته ایم تا آزادی قدس شریف و تا روزی که پرچم پرافتخار اسلام را بر فراز بلندترین قله ها در انتهای افق بر زمین نکوبیده ایم از پای ننشینیـــم ‍؛ و نخواهیـــم نشست ...

» فهرست موضوعی یادداشت ها
انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی لبنان[60] . اخبار[42] .
» آرشیو مطالب
لبنان (خرداد 85)
لبنان (تیر 85)
لبنان (مرداد 85)
لبنان (شهریور 85)
لبنان (مهر 85)
لبنان (آبان 85)
لبنان (آذر 85)
لبنان (دی 85)
لبنان (بهمن 85)
لبنان (اسفند 85)
لبنان (فروردین 86)
لبنان (خرداد 86)
لبنان (تیر 86)
لبنان (شهریور 86)
لبنان (دی 86)
لبنان (بهمن 86)
لبنان (مرداد 87)
لبنان (آذر 87)
لبنان (بهمن 87)

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
المنار لبنان

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان





» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب