• وبلاگ : ألا إنّ حزب الله هم الغالـــــبون
  • يادداشت : شهروند اسرائيلي !
  • نظرات : 2 خصوصي ، 13 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    فرصت تاريخى امت اسلام براى غلبه بر اسراييل


    نوشته سيد عبدالمجيد زواري - روزنامه جوان 27/4/85


    ناگهان ورق برگشت و جنگى كه تل آويو آغازگر آن بود و بيم آن مى رفت كه منطقه را به آتش بكشد، به شكست مفتضحانه اى براى صهيونيست ها بدل شد. حملات موشكى حزب الله به شهرهاى اسراييل اگرچه در مقابل حجم آتش رژيم صهيونيستى به لبنان شدت كمترى داشت، ولى همين حملات محدود نيز سبب وحشت گسترده صهيونيست ها شد و موفقيت هاى نيروى حزب الله نيز افسانه شكست ناپذيرى تل آويو را به فراموشى سپرد.
    آسيب پذيرى گسترده و پايه هاى امنيتى ضعيف تل آويو كه به گفته سيدحسن نصرالله از خانه عنكبوت نيز سست تر است، ما را به ياد صحبت هاى امام خمينى مى اندازد كه سال ها پيش گفته بودند اگر هر كدام از مسلمانان يك سطل آب بريزند، اسراييل را آب خواهد برد.
    شرايطى كه لبنان و اسراييل در آن به سر مى برند، طولانى شدن جنگ و تشديد بحران، بيش از همه به ضرر رژيم صهيونيستى خواهد بود و در واقع بازنده اصلى اين بحران اسراييل خواهد بود، زيرا به رغم برترى ظاهرى و تكنولوژيكى صهيونيست ها، ويژگى هاى جغرافيايى و نوع بافت جمعيتى اسراييل اين رژيم را از نظر امنيتى به شدت آسيب پذير كرده است. آنچه در چند روز اخير نيز اتفاق افتاد نشان داد كه موشك هاى نه چندان پيشرفته حزب الله مى توانند هر نقطه اى را در عمق خاك فلسطين اشغالى هدف قرار دهند و موجب فرار صهيونيست ها به مناطق ديگر شوند. از سوى ديگر بافت جمعيتى رژيم صهيونيستى نيز كه از مهاجرين كشورهاى ديگر تشكيل شده و تظاهرات روز گذشته جمعى از مردم اسراييل كه مخالفت خود را با جنگ افروزى هاى رهبران اين كشور اعلام كردند نشان داد حتى مردمانى هم كه به اين سرزمين كوچانده شده اند، علاقه اى به همراهى با تجاوزات و جنايات رهبران صهيونيست شان ندارند. درست در چنين شرايطى است كه سيد حسن نصر الله پيروزى هاى حزب الله را به عنوان يك فرصت تاريخى پيش روى كشورهاى اسلامى معرفى مى كند تا به يك پيروزى قاطع بر رژيمى كه هيچ تناسبى با منطقه ندارد، برسند.
    در واقع حساسيت شرايط منطقه و آنچه كه در لبنان و فلسطين مى گذرد بيش از هر زمان ديگرى ضرورت اتحاد و همبستگى كشورهاى اسلامى و اتخاذ يك موضع قاطع در برابر جنايات صهيونيست ها را گوشزد مى كند. با اين وجود ناتوانى كشورهاى عربى براى اتخاذ يك موضع قاطع در حمايت از حزب الله جاى سوال دارد!